مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۰۴:۱۶
۰ نفر

عباس ثابتی راد: اربعین حســیــنی، بزرگ‌ترین پیاده روی آیینی جهان میزبان میلیون‌ها زائر حرم حسینی است. تاکنون بیش از ۲ میلیون زائر از ایران برای حضور در مراسم اربعین حسینی شرکت کرده‌اند.

مرز مهران، خدمات‌رسانی به زائران حسینی

خدمات‌رساني گسترده شهرداري تهران هم مانند سال‌هاي گذشته، اما با تفاوت‌هايي ادامه دارد. حضور بيش از 1200نيروي مردمي براي خدمت‌رساني به زائران از يك سو و حضور خيرين به‌منظور تأمين مايحتاج و غذا براي زائران ازجمله اتفاقاتي بود كه امسال جلوه‌اي پررنگ‌تر داشته‌است. اگرچه شهرداري تهران براي خدمات‌رساني امسال نيز گام‌هاي بزرگي برداشته، اما بخش عمده‌اي از خدمات رساني به‌عهده نيروهاي مردمي و خيرين است.

اين سخن مجتبي يزداني، معاون خدمات شهري شهرداري تهران است. او گفته كه « امسال توانستيم خيرين و سازمان‌هاي مردم نهاد را براي ارائه خدمت به زائران حسيني در مرزها جذب كنيم. با هماهنگي خيريه‌ها روزانه 65تا 70هزار غذا در 3وعده غذايي در مرز مهران در بين زائران توزيع مي‌شود. همچنين 1200نفر از مردم براي همكاري با شهرداري تهران به‌صورت خودجوش اعلام آمادگي كرده‌اند و در مسير كربلا تا نجف در نظافت همكاري خواهند كرد.» شهرداري در سال‌جاري مانند سال‌هاي گذشته در پايانه‌هاي مرزي برنامه‌اي گسترده براي خدمات‌رساني به زائران حرم حسيني فراهم كرده‌است.

نيروهاي منطقه 4شهرداري تهران در مرز چذابه، منطقه 5در مرز مهران، منطقه 6در مرز شلمچه و منطقه 14در مرز خسروي مستقر هستند و خدماتي از قبيل رفت و روب، پاكسازي و... را انجام مي‌دهند. همچنين شهرداري منطقه 2 در شهر كوت كه 90كيلومتر از مرز مهران فاصله دارد در اين شهر مستقر شده و حمل‌ونقل زائران تا اين شهر را برعهده گرفته‌ است.

آنچه در سال‌جاري بيش از پيش مورد توجه قرار گرفته‌است، حضور خيرين در كنار شهرداري تهران براي خدمات‌رساني به زائرين است. معاون خدمات شهري شهرداري تهران يكي ديگر از ويژگي‌هاي اربعين امسال را هماهنگي تمام و كمال ميان دستگاه‌هاي مختلف خواند و گفت: امسال ارتباط ما با فرمانداري‌ها و استانداري‌ها بسيار ويژه بوده و بي‌انصافي است اگر نامي از ستاد عتبات نياوريم كه همكاري صميمانه‌اي به‌خصوص در حوزه صدور ويزا داشته‌اند.

امسال در هر شيفت كاري حداقل هزار‌نفر پرسنل شهرداري مشغول به‌كار هستند كه با نيروهاي آتش‌نشاني، بسيج و بهداشت به ۱۲۰۰ نفر مي‌رسد. 2موكب بزرگ نيز بسيج شهرداري تهران دارد كه به خدمات رساني به زائران مشغول است. ۱۲۰۰ عمود در مسير كربلا تا نجف داير است كه در آنها خدمات بهداشتي در كنار عمودهاي شلوغ ارائه مي‌شود. به گفته مسئولان شهرداري، نيروهاي مردمي با مراجعه به اين نهاد خواستار نظافت مسيرهاي ميان عمودها شده‌اند كه با حضور آنها شهرداري تهران هم‌اكنون ۱۲۰۰ مسئول نظافت كه از نيروهاي مردمي هستند در كنار ۱۲۰۰ عمود مستقر كرده‌است.

 

جدول

کد خبر 387769

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha