چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: شرکت وایمو سازنده خودروهای خودران وابسته به آلفابت (شرکت مادر تخصصی گوگل) می‌گوید برای اولین بار تولیدات خود را بدون راننده کمکی در خیابان‌های آریزونا به حرکت در می‌آورد.

خودروهای گوگل بدون راننده به خیابان می‌آیند

به گزارش مهر، این شرکت اعلام کرده از اواسط ماه اکتبر مینی‌ون‌های ساخت خود را به طور کاملا خودران به خیابان‌ها می‌فرستد. تا پیش از این فردی به عنوان دستیار راننده در تمامی این خودروها حضور داشت تا در صورت وقوع هرگونه اختلال یا نقص فنی از تصادف اتومبیل‌های یاد شده جلوگیری شود.

اما با برطرف شدن نگرانی‌ها در این زمینه از این پس تمامی سرنشینان خودروهای یاد شده را مسافرانی تشکیل می‌دهند که قصد دارند به مقصد برسند.

کارشناسان این تحول را نقطه عطف مهمی تلقی کرده و می‌گویند به نظر می‌رسد با استفاده عمومی از خودروهای خودران گوگل فاصله زیادی نداریم. قرار است جزئیات بیشتر در این زمینه توسط جان کرافیک مدیرعامل وایمو در جریان برگزاری یک کنفرانس فناوری در لیسبون طی روزهای آینده اعلام شود.

وایمو قرار است یک دوره آزمایشی برای کنترل و هدایت خودروهای خودران نیز برگزار کند. اما در مورد جزئیات آن هنوز اطلاع‌رسانی نکرده است. احتمال می‌رود در آغاز حرکت خودروهای خودران وایمو در خیابان‌ها یکی از کارکنان این شرکت برای احتیاط کماکان در صندلی پشتی حضور داشته باشند.

کد خبر 387841

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha