همشهری آنلاین: مراسم اربعین سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در کشورهای مختلف اروپایی، آمریکایی و آسیایی برگزار شد.

مراسم اربعین حسینی در نقاط مختلف جهان

 دلباختگان مکتب عاشورا در جمهوری آذربایجان دیشب با برگزاری مراسم پرشکوه عزاداری اربعین حسینی جلوه های زیبایی از ارادت خود را به ساحت مقدس سید و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) به نمایش گذاشتند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛عاشقان و محبان اهل بیت علیهم السلام دیشب در زیر باران رحمت الهی، حسین حسین گویان بر سر و سینه زدند و وفاداری خود را به آرمان های والای شهیدان دشت کربلا اعلام کردند.هر سال که می گذرد بر خیل عزاداران جمهوری آذربایجان در همایش میلیونی اربعین حسینی در کربلای معلی افزوده می شود و اما جاماندگان از قافله اربعین هم در این کشور اعم از پیر و جوان، زن و مرد و حتی کودکان در مراسم عزاداری اربعین امسال حضوری چشمگیر داشتند.

همچنین مراسم گرامیداشت اربعین سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله حسین (ع) در شهرهای مختلف کشورهای ونزوئلا، مکزیک، کلمبیا، نیکاراگوئه، آرژانتین، برزیل، اکوادور، بولیوی و سایر کشورهای آمریکای جنوبی برگزار شد. عاشقان امامت و ولایت در کاراکاس نیز با قرائت دعا و سینه زنی برای مظلومیت امام حسین (ع) و یاران با وفایش، عزاداری کردند.

کد خبر 387942

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha