شهرداری تهران امسال نیز در سومین سال حضور خود در مراسم اربعین حسینی در عتبات‌عالیات حضور پررنگ و مؤثری داشت.

محسن هاشمی

اگرچه شوراي شهر تهران براي مراسم امسال اعتبار 10ميليارد توماني را مصوب كرده بود. اما حسيني مكارم، معاون شهردار تهران ديروز به مهر گفت: برآورد ما اين است كه 02درصد اعتبارات سال قبل را هزينه كرديم و البته كيفيت و كميت خدمات نسبت به سال قبل بهتر بوده است. در روزهاي گذشته نيز مسئولاني از شوراي شهر و شهرداري تهران براي نظارت بر روند فعاليت‌هاي اربعين سفري به شهرهاي نجف و كربلا و بازديد از اقدامات داشتند.

محسن هاشمي، رئيس شوراي شهر تهران و محمد سالاري و مجيد فراهاني، 2 عضو شوراي شهر از روز چهارشنبه در عراق به‌سرمي‌برند. رئيس شوراي شهر تهران پنجشنبه شب نيز با حضور در برنامه زنده تلويزيوني كوي محبت كه از شبكه 2 سيما پخش مي‌شد، توضيحاتي درباره فعاليت‌هاي امسال شهرداري تهران در مراسم اربعين حسيني ارائه كرد.

به گفته وي، شيطنت‌هايي عليه همكاري‌هاي شهرهاي ايران و عراق در جريان است و به‌طور قطع عده‌اي دنبال دامن زدن به آن هستند. هاشمي تصريح كرد: نبايد كاري كنيم كه آنها فكر كنند بدون ما نمي‌توانند كار كنند. واقعيت اين است كه ما بخش كوچكي از كار را برعهده داريم؛ چراكه تمام حضور ما با هدف خدمت‌رساني است.

محسن هاشمي درخصوص اينكه پياده‌روي اربعين تبديل به حادثه و رخدادي جهاني شده، افزود: شيعيان جهان با حضور در اين مراسم و نمايش خوبي‌ها و احسان‌ها در برابر خشونتي كه در جهان مي‌شود، صلح را نشان مي‌دهند. رئيس شوراي شهر تهران با اشاره به اينكه در طول مسير همكاري‌هاي مردمي و خدمات‌رساني‌ها را ديده است، گفت: در كوفه ۱۰۰ نيروي شهرداري حضور دارند و بدون چشمداشت فعاليت مي‌كنند. در نجف هم ۶۰۰ نفر بحث نظافت را برعهده دارند.

وي درخصوص اينكه بيش از ۲ ميليون زائر از ايران در مراسم پياده‌روي اربعين شركت مي‌كنند، ادامه داد: بخشي از جابه‌جايي نيروها و خدمت‌رساني را شهرداري انجام مي‌دهد كه بايد گفت مسئولان در اين‌باره خوب عمل كرده بودند. هاشمي درخصوص اينكه تهران به‌طور قطع مي‌تواند كمك مناسبي به برادران شيعه عراقي كند، يادآور شد: روابط ما دوسويه است و بايد تجارب را دوسويه ببينيم. ما به‌دنبال اين هستيم كه تعاملات بيشتر شود.

اما محمد سالاري، رئيس كميسيون معماري و شهرسازي شوراي شهر تهران هم كه به عتبات عاليات سفر كرده بود، درباره اقدامات انجام شده، گفت: در مجموعه اين بازديدها خدمت‌رساني‌هاي متنوعي را از سوي شهرداري تهران در بخش‌هاي مختلف مشاهده كرديم. به گفته وي، نقاطي كه شهرداري تهران مسئوليت رفت و روب، جمع‌آوري زباله و خدمت‌رساني به زائران را برعهده داشته با ديگر نقاط متفاوت بوده است. سالاري در ادامه عنوان كرد:

در اين بررسي‌ها از موكب سازمان بسيج شهرداري تهران در عمود 708نيز بازديد كرديم، شاهد بوديم كه مجموعه بسيار خوبي از سوي سازمان بسيج شهرداري چيدمان و جانمايي شده و در كنار آن تجهيزات و وسايل زيادي از تهران براي ارائه خدمات درماني درنظر گرفته شده است. سالاري يادآور شد: بايد تمام مشاهدات خود و تيم همراه رئيس شوراي شهر در كنار گزارش‌هاي شهرداري تهران را جمع‌بندي كنيم و به تصميم قطعي برسيم اما براساس مشاهدات موجود به‌نظر مي‌رسد كه نوع خدمت‌رساني شهرداري تهران بايد تغييرات اساسي پيدا كند.

  • امسال فعاليت داوطلبانه است

مجيد فراهاني، رئيس كميته بودجه و نظارت شوراي شهر تهران نيز در حاشيه بازديد از روند خدمات‌رساني شهرداري تهران در مراسم اربعين گفت: از فعاليت‌ها و خدمت‌رساني شهرداري تهران در ابعاد مختلف بازديد و بر روند ارائه خدمات و رضايت زائران از اين خدمات نظارت خواهيم داشت.

به گفته فراهاني، شهرداري تهران براساس مصوبه شوراي شهر مجاز است تا سقف ۱۰۰ ميليارد ريال براي خدمت‌رساني به زائران هزينه كند كه اين ميزان در سال ۹۶ دوبرابر اعتبار مصوب سال ۱۳۹۵ است. رئيس كميته برنامه و بودجه شوراي شهر تهران معتقد است كه كارمندان و كارگران شهرداري در حالي با عشق و علاقه در عراق حضور يافتند كه برخلاف سال گذشته حضورشان داوطلبانه است.

  • تداوم خدمات‌رساني شهرداري در كربلا تا 22آبان

مجتبي يزداني، معاون خدمات شهري شهرداري تهران نيز از خدمات‌دهي نيروهاي اين سازمان تا 5 روز پس از اربعين خبر داد و گفت: در هر شيفت‌كاري 400نيروي داوطلب در نجف به زائران اربعين خدمات‌رساني مي‌كنند و اين خدمات‌رساني‌ها تا 22آبان‌ماه ادامه خواهد داشت. معاون خدمات شهري شهرداري تهران افزود: هم‌اكنون يك‌هزار و 230نيروي شهرداري تهران در شهرهاي كربلا و نجف حضور دارند كه هم‌اكنون 440نيرو در مرز مهران و 400نيرو در مرزهاي چذابه و شلمچه مشغول ارائه خدمات به زائران اربعين حسيني هستند.

کد خبر 387991

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha