مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: صندلی اداری راحت و آخرین مدل اداری شما ممکن است خطر بیماری قلبی را در شما افزایش دهد.

سبک زندگی نشسته می‌تواند باعث افزایش میزان کلسترول شود و سلامت قلبی را شما به خطر بیندازد.

اگر شغل اداری دارید، حتماً باید با ساعت‌های طولانی نشستن و بی‌تحرکی مقابله کنید و در هر ساعت پنج دقیقه از جا برخیزید و حتی هنگامی درون اداره هستید، فعالیتی جسمی انجام دهید.

اگر ساعت‌های طولانی درون محدوده یک اتاقک کوچک کار می‌کنید، باید فکر خود را به کار بیندازید و راه‌هایی برای فعال کردن دستگاه گردش خون خود بیابید.

برای این منظور می‌توانید، عادات روزانه‌ای برای فعالیت جسمی ایجاد کنید. محل پارک مخصوص به خودتان را به دیگران بسپارید و ماشینتان دورتر از ساختمان اداری پارک کنید. به‌این‌ترتیب امکان پیدا می‌کنید که پیش از و پس از یک روز طولانی کاری به پاهایتان کشش دهید.

به جای نشستن در کافه‌تریای محل کار در هنگام ناهار خوردن، با همکارانتان به بیرون از ساختمان بروید، با هم قدم بزنید، صحبت کنید و در جایی دیگر غذا بخورید. به‌این‌ترتیب برای ادامه دادن نیمه دوم روز کاری‌تان احساس آمادگی و سرزندگی خواهید کرد.

به جای اینکه قرارهای کاری را در یک اتاق تجمع شلوغ برگزار کنید، گروه ملاقات‌کننده را به بیرون ببرید. هوای تازه و معاشرت با رفقا می‌تواند خلاقیت و بهره‌وری شما را افزایش دهد.

ازجمله راه‌های دیگر فعال‌تر شدن افرادی که شغل پشت میزی دارند، این‌ها هستند:

- به جای ایمیل کردن به همکارتان در جای دیگر ساختمان با او راه بروید و صحبت کنید.

- در هنگام وقت استراحت برای خوردن چای و قهوه در بیرون پیاده‌روی کنید.

- هنگام صحبت کردن با تلفن بایستید.

- از یک اپلیکیشن روی تلفن همرهتان برای یادآوری برای بلند شدن و در جا راه رفتن استفاده کنید.

- به جای آسانسور از پله‌ها استفاده کنید.

چنین شیوه‌هایی فقط برای اداره نیستند و به‌طور مشابهی می‌توانید راه‌هایی پیدا کنید تا در خانه هم فعال باشید، مثلاً به جای آنکه پس از خوردن شام روی کاناپه لم بدهید، یکی دوتا کار خانگی را انجام دهید.

هنگامی می‌خواهید تلویزیون تماشا کنید، در هنگام پخش آگهی‌های تجاری دور اتاق راه بروید و به‌این‌ترتیب به سلامت قلبتان کمک کنید.

کد خبر 388089

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha