همشهری آنلاین: معاون اجتماعی وزیر بهداشت از ایجاد شبکه‌ای از سازمان‌های مردم نهاد در حوزه HIV خبر داد و گفت: باید کمیته فنی زنان و خانواده را با رویکرد سلامت بانوان در دبیرخانه شورای عالی سلامت ایجاد کنیم.

به گزارش ایسنا، دکتر محمدهادی ایازی در نشست وزیر بهداشت با معصومه ابتکار، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، گفت: در وزارت بهداشت اقدامات خوبی درباره بیماری‌های غیرواگیر و تفاوت بیماری‌های زنان با مردان انجام شده است. همچنین کاری را در حوزه آموزش پیش از ازدواج آغاز کردیم که در دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی هم مطرح شد و در کشور اجرا می‌شود. در عین حال اقدامی هم در زمینه کانون‌های اجتماع محور سلامت انجام دادیم که در این زمینه باید مشارکت بانوان بیشتر شود. در حال حاضر این موضوع در محلات به طور پایلوت انجام شده، اما باید گسترش یابد.

ایازی با بیان اینکه در حوزه HIV ، ایدز شبکه‌ای از سازمان‌های مردم نهاد را تشکیل دادیم و مجوزش را از وزارت کشور دریافت کرده‌ایم، گفت: بنابراین بستر خوبی برای فعالیت در این حوزه فراهم شده است. از طرفی فکر می‌کنم باید یک کمیته فنی زنان و خانواده با رویکرد سلامت بانوان در دبیرخانه شورای عالی سلامت ایجاد شود. همچنین پیشنهاد می‌کنم بر اساس موضوعات مطرح شده در این جلسه تفاهم‌نامه‌ای میان وزارت بهداشت و معاونت زنان و خانواده تدوین شود.

ایازی با بیان اینکه در وزارت بهداشت چهار کارگروه مربوط به سلامت روان، سلامت جنسی و خودکشی و ... را داریم، گفت: بنابراین باید در این حوزه‌ها فعالیت‌ کنیم. به عنوان مثال لازم است در زمینه‌های پیشگیری از اقدام به خودکشی کارهایی انجام شود؛ به ویژه اینکه در حال حاضر اقدام به خودکشی در بین زنان کمی بالا رفته است. در عین حال باید به مسئله نشاط اجتماعی نیز توجه کرد. در این زمینه تیم‌هایی شکل گرفته‌اند که موضوعات آن را دنبال می‌کنند و در برخی استان‌ها اقداماتی را در این حوزه‌ها آغاز کرده‌ایم. به عنوان مثال در زمینه پیشگیری از خودکشی اقداماتی را در ایلام و کرمانشاه آغاز کرده‌ایم.

ایازی با بیان اینکه موضوع نشاط اجتماعی دغدغه جدی ماست، گفت: در کمیته‌های سلامت روان این موضوع را به ویژه در حوزه جوانان و نوجوانان دنبال می‌کنیم. همچنین در چهارچوب طرح "نماد" تفاهم‌نامه‌ای را با آموزش و پرورش در حوزه دانش‌آموزی شکل دادیم. البته موضوع نشاط اجتماعی بحثی است که تمام مملکت باید درباره آن اقدام کنند.

 در بخشی از این نشست دکتر صدرالسادات، معاون توسعه وزارت بهداشت نیز گزارشی را درباره نحوه توزیع مدیران وزارتی ارائه داد و گفت: بیش از ۵۵ درصد همکاران ما در وزارت بهداشت زنان هستند که ۷۳ درصدشان در رسته بهداشتی درمانی، ۱۱.۲ درصد به عنوان هیات علمی، بیش از ۱۰ درصد در رسته‌های اداری مالی و چهار درصد در رسته‌های آموزشی و فرهنگی فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه مجموعا ۱۱ هزار و ۸۵۱ پست مدیریتی دارای تصدی داریم، گفت: از این میزان ۴۶۶۰ نفر از زنان در این پست‌های مدیریتی قرار دارند، یعنی ۶۱ درصد از این پست‌ها در تصدی مردان و ۳۹ درصدشان در تصدی زنان است. حال از این تعداد از مدیران زن ۳۸ درصد مدیر پایه، ۲۳ درصد مدیر میانی و ۳۹ درصد مدیر عملیاتی هستند.

صدرالسادات ادامه داد: همچنین در حوزه وزارت بهداشت یک رئیس دانشگاه، ۲۱۱۲ رئیس اداره، ۹ رئیس بیمارستان، ۵۶۹ مدیر، ۴۴ رئیس دانشکده، ۳ مشاور وزیر، ۹۵ معاون مدیر و ۱۲۱ معاون دانشکده را زنان تشکیل می‌دهند.

کد خبر 388095

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha