شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۵
۰ نفر

حکم قصاص زنی که با همدستی خواهر نوجوانش و پسری غریبه به شوهرش نوشیدنی مسموم خورانده و او را به قتل رسانده بود، در دیوان‌عالی کشور تأیید شد تا او بیشتر از همیشه به چوبه دار نزدیک شود.

روز 15 دي‌ماه سال 93 جسد مرد جواني در يكي از خيابان‌هاي سرآسياب ملارد كشف شد. شواهد نشان مي‌داد او در محل ديگري فوت و جسدش به آنجا منتقل شده است. با آغاز تحقيقات معلوم شد كه او از مدتي قبل با همسرش اختلاف داشته و ممكن است قرباني جنايتي خانوادگي شده باشد.

وقتي همسر19 ساله وي تحت بازجويي قرار گرفت، ابتدا دست داشتن در قتل شوهرش را انكار كرد اما در ادامه اعتراف كرد كه با همدستي خواهر 14ساله‌اش و پسري جوان به شوهرش آبميوه مسموم خورانده و باعث مرگش شده است. در چنين شرايطي خواهر نوجوان وي و پسر غريبه نيز دستگير شدند و به همدستي در اين جنايت اعتراف كردند. به اين ترتيب پرونده آنها روي ميز قضات دادگاه قرار گرفت.

در جلسه محاكمه كه چندي قبل در شعبه چهارم دادگاه كيفري يك استان تهران به رياست قاضي اصغر عبداللهي برگزار شد، ابتدا پدر مقتول كه قيم 2 نوه خردسالش است، از طرف خودش و آنان خواستار قصاص قاتل پسرش شد. سپس زن جوان در دفاع از خودش گفت: من و همسرم با يكديگر اختلافي نداشتيم و خواهر 14ساله‌ام چون دل خوشي از شوهرم نداشت، نقشه قتل او را كشيد.

با اينكه من راضي به اين كار نبودم اما در ادامه موافقت كردم و با هم به داروخانه رفتيم و دارويي خريديم و من داخل آبميوه ريختم و به شوهرم دادم و او هم با نوشيدن آن جانش را از دست داد. وقتي از مرگ شوهرم مطمئن شديم، مخفيانه جسدش را از خانه بيرون برديم و در يكي از خيابان‌هاي اطراف خانه‌مان رها كرديم. فكر مي‌كرديم هيچ‌كس از اين ماجرا مطلع نمي‌شود و تلاش كرديم صحنه‌سازي‌ كنيم كه فرد ديگري دست به اين قتل زده است اما فايده‌اي نداشت.

با وجود اظهارات اين زن، وقتي خواهر 14ساله‌اش در جايگاه ايستاد دست داشتن در اين قتل را منكر شد و روايت ديگري را بازگو كرد. او گفت: خواهرم با شوهرش اختلاف داشت. او با پسر جواني به‌طور مخفيانه رابطه داشت و مي‌خواست با او ازدواج كند. به همين دليل آنها با يكديگر نقشه قتل را كشيدند. خواهرم و پسر غريبه داروي بيهوشي تهيه كردند و داخل آبميوه ريختند و من را مجبور كردند آن را به شوهرخواهرم تعارف كنم.

باور كنيد من از نقشه آنها بي‌اطلاع بودم و نمي‌دانستم آن آبميوه باعث مرگ شوهر خواهرم مي‌شود. در شرايطي كه هيچ‌يك از اين دو خواهر حاضر نبودند اتهام‌شان را گردن بگيرند، سومين متهم كه پسر غريبه است در جايگاه حاضر شد. او كه اتهامش معاونت در قتل بود، گفت: من هيچ رابطه‌اي با اين دو خواهر نداشتم و آنها مي‌خواهند كاري را كه با همدستي يكديگر انجام داده‌اند، گردن من بيندازند.

با پايان اين جلسه قضات دادگاه همسر مقتول را در قتل مقصر دانستند و وي را به اتهام قتل عمدي به قصاص محكوم كردند. همچنين خواهر نوجوانش به 3سال نگهداري در كانون اصلاح و تربيت محكوم شد و پسر غريبه نيز تبرئه شد. هرچند اين رأي با اعتراض متهمان به ديوان‌عالي كشور فرستاده شد اما قضات شعبه بيست و نهم ديوان، رأي دادگاه را تأييد كردند. به گزارش همشهري درصورتي كه زن جوان نتواند رضايت اولياي دم را جلب كند، به‌زودي قصاص خواهد شد.

کد خبر 388114

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha