یکشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: زمانی که اپل سیستم تشخیص هویت از روی چهره را در گوشی آی‌فون ایکس خود معرفی کرد،‌ادعا داشت حتی نقاب‌های ساخته دست برترین گریمورهای هالیوودی نیز نمی‌توانند این سیستم را فریب دهند.

نقاب

براساس گزارش انگجت، اين ادعا را اما شركتي امنيتي به نام Bkav به راحتي و با ساخت نقاب ويژه‌اي رد كرد. اين نقاب با هدف فريب دادن سيستم تشخيص چهره آي‌فون ايكس و با استفاده از چاپگرهاي سه‌بعدي ساخته شده‌است

در ساخت اين نقاب از پوست دست‌سازي استفاده شده‌است كه به شكلي خاص براي فريب دادن FaceID گوشي آي‌فون ايكس ساخته شده‌بود. بخش‌هاي ديگر نقاب مانند چشم‌ها، تصاويري دوبعدي هستند و نتيجه نهايي توانست گوشي آي‌فون را فريب دهد.

نقاب

ساخت اين نقاب براي فريب‌دادن سيستم امنيتي آي‌فون ايكس تنها 150 دلار هزينه داشته‌است و در ويديويي كه توسط اين شركت منتشر شده، ديده مي‌شود كه سيستم با اولين تلاش محققان فريب مي‌خورد. البته در اين فيلم اشاره‌اي به دفعات تلاش براي فريب دادن گوشي نشده‌است.

به گفته شرکت Bkave متخصصان اين شركت از پنج نوامبر ساخت نقاب را آغاز كرده‌اند و پس از پنج روز ماسك تكميل شده و مورد آزمايش قرار گرفته‌است. اپل تاكنون پاسخ مشخصي به فيلمي كه از اين آزمايش منتشر شده نداده‌است.

با اين‌همه شركت BKav تاكيد دارد كاربران عادي نبايد از نتيجه اين آزمايش نگران شوند، و اين سياستمداران و افراد مشهور هستند كه ممكن است دچار دردسر شوند زيرا اگر كسي بخواهد به گوشي آنها دسترسي پيدا كند،‌مي‌تواند با استفاده از تصاوير آنها كه در سرتاسر جهان قابل دسترس است، نقابي واقع‌‌گرايانه ايجاد كرده و از آن براي ورود به سيستم امنيتي جديد استفاده كند.

موفقيت اين شركت در ورود به سيستم امنيتي آي‌فون جديد بار ديگر ثابت مي‌كند كه اگرچه سيستم‌هاي امنيتي بيومتريك كاربري ساده‌اي دارند، اما لزوما نمي‌توانند امنيت خوبي فراهم آورند.

کد خبر 388197

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha