همشهری آنلاین: رئیس انجمن خیریه بیماران دیابتی کشور از صدور کارت هوشمند برای بیماران دیابتی خبر داد.

به گزارش ایسنا، دکتر امیدی در نشستی خبری به مناسبت روز جهانی دیابت(۲۳ آبان ماه) گفت: پس از صدور کارت، همه خدمات از طریق این کارت ارایه خواهد شد و از مزیت‌های کارت هوشمند، یکپارچه‌سازی ارائه خدمات به تمام بیماران تحت پوشش است.


وي با بیان اینکه براساس تحقیقات ۸ میلیون نفر معادل ۱۰ درصد جمعیت در کشور دیابتی هستند، اظهار کرد: از این تعداد ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر شناسایی شدند.
اميدي با اشاره به جمعیت ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفری استان گیلان، تصریح کرد: از این تعداد ۲۵۰ هزار دیابتی در گیلان داریم، اما تنها ۴۰ هزار نفر شناسایی شده‌اند و ۲۱۰ نفر از بیماری خود خبر ندارند.

رئیس انجمن خیریه بیماران دیابتی کشور با بیان اینکه دیابت به عنوان مرگ خاموش است و تنها با یک آزمایش ساده قندخون قابل شناسایی است، افزود: پر اداری، تشنگی، خستگی و ... از علائم دیابت است.

امیدی خاطرنشان کرد: اگر قند خون ناشتای فردی دو بار اندازه‌گیری و بالاتر از ۱۲۶ باشد، آن شخص کاندید ابتلا به دیابت است.بنابراین اندازه‌گیری قند خون یک روش ساده و ارزان برای تشخیص دیابت است که همه افراد بالای ۲۰ سال باید سالانه یک بار این آزمایش را به منظور غربالگری انجام دهند.

رئیس انجمن خیریه بیماران دیابتی کشور، از صدور کارت هوشمند برای بیماران دیابتی خبر داد و گفت: پس از صدور کارت همه خدمات از طریق کارت ارایه خواهد شد و از مزیت‌های کارت هوشمند، یکپارچه‌سازی ارائه خدمات به تمام بیماران تحت پوشش است.

امیدی، از برپایی فروشگاه‌های زنجیره‌ای دیابت در استان خبر داد و افزود: محصولاتی که مخصوص بیماران دیابتی است از قبیل قند و شکر رژیمی، نمک‌های کم سدیم رژیمی، عسل استاندارد و مورد تائید، آب نبات، پولکی و گز مخصوص بیماران دیابتی، آدامس‌های رژیمی و ... در این فروشگاه‌ها عرضه می‌شود.

وی با اشاره به مواهب خدادادی و توانمندی‌های استان در زمینه تولید گیاهان دارویی، یادآور شد: می‌توانیم با تولید گیاهان دارویی در راستای اشتغال‌زایی و تحقق شعار اقتصاد مقاومتی گام برداریم.

رئیس انجمن خیریه بیماران دیابتی کشور، با بیان اینکه دیابت زمینه‌ساز بسیاری از بیماری‌ها است، خواستار حمایت بیشتر بیمه‌ها از بیماران دیابتی شد.

امیدی در پایان ضمن تاکید بر نقش رسانه‌ها در فرهنگ‌سازی در حوزه سلامت، گفت: خبرنگاران دیده‌بان سلامت مردم هستند.

کد خبر 388248

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha