همشهری آنلاین: سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: اینکه با دستگاه‌های دیگر برای امدادرسانی به زلزله زدگان در هماهنگی کامل هستیم و همچنین سرلشکر باقری با صدور پیامی به سازمان‌های نیروهای مسلح دستور داد تا تمامی امکانات خود را برای کمک به حادثه‌دیدگان زلزله بسیج کنند.

به گزارش ايسنا،‌ سردار رمضان شریف سخنگوي سپاه، خاطرنشان کرد: امروز فرماندهان ارتش سپاه از جمله نیروی زمینی در مناطق زلزله زده حضور پیدا می کنند و در صورت نیاز در همان جا برای ساماندهی نیروهای امدادی تصمیم خواهند گرفت.

وي با بيان اين نكته كه با دستگاه‌های دیگر برای امدادرسانی به زلزله زدگان در هماهنگی کامل هستیم، افزود: براساس دستورالعمل قبل در موارد حوادث طبیعی فرماندهان سپاه استانی و قرارگاه استانی به محض بروز حادثه خودشان برای امدادرسانی ورود می‌کنند.

وی با بیان این که این امدادها در سه حوزه صورت می‌گیرد، گفت: بهره گیری از یگانهای زمینی و بسیج مردمی برای امداد و نجات، درمان با تشکیل بیمارستان صحرایی که تجربه‌های گذشته نشان داده نقش قابل توجهی در کاهش تلفات در مراحل اولیه دارد و در نهایت نیز واحدهای مهندسی و قرارگاه خاتم استانها برای بازگشایی راههای مواصلاتی و افزایش سرعت برای آواربرداری وارد عمل می شوند.

وی اظهار کرد: دیشب به محض وقوع زلزله در استانهای کرمانشاه و ایلام اقدامات در سه حوزه  مطرح شده آغاز شد و براساس گزارشات به ما رسیده کمکهای خوبی صورت گرفته است.

همچنين، به گزارش خبرگزاری مهر، در پی وقوع زلزله شامگاه یکشنبه که بخش‌هایی از استان‌های غربی کشورمان را تحت تاثیر قرار داد، سردار سرلشکر پاسدار «محمد باقری» رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در پیامی از نیروهای مسلح خواست تا امکانات امدادی خود را در اختیار حادثه دیدگان قرار دهند. 

وی در این پیام ضمن تسلیت به خانواده‌های داغدیده و آرزوی سلامت و بهبودی برای آسیب‌ دیدگان، ابراز امیدواری کرده است که با همت و تلاش نیروهای امدادی زندگی برای مردم مناطق آسیب دیده به شرایط عادی بازگردد.

بر اساس این گزارش، نیروهای مسلح مستقر در مناطق آسیب دیده اعم از ارتش، سپاه و نیروی انتظامی با بهره گیری از امکانات موجود موفق شده‌اند اقدامات مناسبی در کمک به آسیب دیدگان به انجام رسانند.

کد خبر 388302

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha