همشهری آنلاین: در پی زلزله شب گذشته در غرب کشور رئیس جمهور، رئیس مجلس و یادگار امام راحل با انتشار پست‌های اینستاگرامی با مردم مصیبت دیده ابراز هم دردی کردند. همچنین رئیس جمهور اعلام کرد که به منظور بررسی روند امدادرسانی و کمک به زلزله زدگان، فردا به کرمانشاه می‎رود.

زلزله

به گزارش ايسنا، رییس جمهور در پیامی با ابراز همدردی با همه آسیب دیدگان و داغدیدگان حادثه زلزله در استان های غربی کشور تصریح کرد: دولت با تمام امکانات خود و به صحنه آوردن توانایی همه دستگاه‎ها در سطح ملی و محلی در کنار آسیب دیدگان خواهد بود.

در بخشی از پیام حجت الاسلام حسن روحانی آمده است: حادثۀ زلزله در سطح وسیعی از استان های غربی کشور به ویژه در استان قهرمان پرور کرمانشاه که منجر به جان باختن و مجروح شدن تعداد زیادی از هموطنان عزیز گردید، موجب تأثر همگانی و اندوه فراوان شد.

وی در این پیام افزود: از ابتدای وقوع این حادثه دردناک و در تماس مستمر با استاندار کرمانشاه و وزیر کشور دستورات لازم برای امدادرسانی و نجات آسیب دیدگان داده شد، و معاون اول رئیس جمهور نیز ماموریت یافت با نظارت و مدیریت عالی، کلیه امکانات کشور در بخش های دولتی، عمومی، نظامی و نهادهای مردمی را در این جهت هماهنگ و بسیج نماید.

روحانی در این پیام با ابراز همدردی با همه آسیب دیدگان و داغدیدگان این حادثه از درگاه خداوند متعال برای جان باختگان رحمت واسعه، برای آسیب دیدگان شفای عاجل و برای هموطنان مصیبت دیده صبر و سلامتی مسألت کرد. دولت با تمام امکانات خود و به صحنه آوردن توانایی همه دستگاهها در سطح ملی و محلی در کنار آسیب دیدگان خواهد بود.

همچنین حجت السلام حسن روحانی در صفحه اینستاگرامش نوشت:

 

اینستاگرام حسن روحانی

حادثه تلخ زلزله در غرب کشور و استان کرمانشاه و جان‌باختن تعدادی از هموطنان عزیزمان، همه ملت ایران را غم‌زده و ناراحت کرد.

‌ساعتی پس از حادثه، ستاد بحران به ریاست وزیر کشور تشکیل شده و همه نیروها و امکانات برای رسیدگی فوری به آسیب‌دیدگان و مصدومان بسیج شده‌اند. شب گذشته طی تماس تلفنی با وزیر کشور و همچنین با استاندار کرمانشاه، در جریان روند امدادرسانی و آواربرداری قرار گرفتم و دستورات لازم برای تسریع هرچه بیشتر این روندها صادر شد.

با توجه به وسعت این حادثه دردناک، دستور داده شد تا امروز هیأتی شامل وزیر کشور، وزیر بهداشت و رییس هلال احمر به مناطق زلزله‌زده عازم شوند و پیگیری‌های لازم را در محل حادثه انجام دهند. همچنین معاون اول رئیس جمهور مأمور شده تا با مدیریت پشتیبانی، همه امکانات دولت و همچنین سایر نهادهای عمومی، نظامی و تشکل‌های مردمی را در این جهت، بسیج نماید.

‌از همه مسئولان ذیربط می‌خواهم تا با هماهنگی و استفاده از همه امکانات کشور علی‌الخصوص استان‌های همجوار، پشتیبانی‌ و کمک‌های لازم را به مردم مناطق زلزله‌زده به عمل آورند.

علی لاریجانی نیز ضمن تسلیت به خانواده های مصیبت دیده در اینستاگرامش نوشت:

 

اینستاگرام لاریجانی

بسم الله الرحمن الرحیم

وقوع حادثه غم بار زمین لرزه در غرب کشور که باعث جان باختن و مصدومیت جمعی از مردم عزیز شد موجب تاسف و تاثر گردید.

ضرورت دارد؛ تمامی مسئولان و دست اندرکاران امداد و نجات اعم از دولتی، ارتش، سپاه و بسیج با فوریت و با تمام توان به یاری آسیب دیدگان و در زیر آوار ماندگان و مصدومان بشتابند و از همه توان خویش برای امداد رسانی و کمک به مصدومان و مصیبت دیدگان استفاده کنند و به جبران خسارات وارد شده بپردازند.

اینجانب ضمن عرض تسلیت این حادثه محنت بار به ملت شریف ایران بویژه مردم بزرگوار کرمانشاه و خانواده های مصیبت دیده و طلب شفای عاجل مصدومان از خداوند متعال صبر و شکیبایی برای تحمل این مصیبت و کاهش آلام خسارت دیدگان مسئلت می کنم.

علی لاریجانی

رییس مجلس شورای اسلامی

حجت السلام سیدحسن خمینی نیز در اینستاگرام خود نوشت:

 

اینستاگرام سید حسن

حادثه زلزله در مناطق مختلف كشور كه منجر به درگذشت تعدادى از هم وطنان مان شد، تلخ و جانگداز است. خدا به همه آسيب ديدگان صبر و مرحمت عطا فرمايد و مصيبت آنها را به لطف و كرامت خويش جبران نمايد.

 

کد خبر 388359

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha