دوشنبه ۲۰ شهریور ۱۳۸۵ - ۱۲:۴۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: سازمان القاعده در پنجمین سالگرد حوادث 11 سپتامبر؛ دوشنبه 20 شهریور اعلام کرد متحدین آمریکا ازجمله اسرائیل و کشورهای حوزه خلیج فارس هدف حملات بعدی این سازمان خواهد بود

به گزارش خبر گزاری رویتر،در نوار ویدیوئی جدیدالقاعده تاکید شده که حمله به اهداف جدید اقتصاد غرب را متوقف خواهد کرد.

در این نوار ویدئویی که از شبکه خبری الجزیره پخش شده ایمن الظواهری معاون رهیر القاعده در اطهارات آشکاری خطاب به رهبران غربی تاکید کرده"من به آنها گفته ام خود را با دفاع ار نیروهایتان در عراق و افغانستان به زحمت نیندازید.این نیروهای محتوم به شکست هستند."

وی افزوده است" بهتر است شما دفاع خود در دو منطقه را تقویت کنید...اول در منطقه خلیج فارس که انشاء الله پس از شکست در عراق از آنجا بیرون ریخته خواهید شد و شکست اقتصادی شما حاصل خواهد شد."

الظواهری تاکید کرده" و هدف بعدی اسرائیل است. جریان جنگ مقدس به پایان خود نزدیک می شود و پایان کار شما در آنجا پایانی بر برتری صهیونیستی – صلیبی خواهد بود".

در این نوار ویدئویی که الظواهری با یک لباس بلند سفید، پشت میز نشسته نشان داده شده، مرد شماره‌ی دو القاعده دولت‌های مصر، اردن و عربستان را مسئول حوادث جاری در منطقه‌ دانسته و اعلام کرد، علت حمله به این کشورها حمایت‌های این کشورها از جنگ اسراییل علیه لبنان است.

در این نوار ویدئویی الظواهری خطاب به ملت‌های غربی آورده است: رهبران شما حقیقت فجایع‌ را از شما پنهان می‌کنند. طی روزهای آینده شما شاهد حوادث جدیدی خواهید بود.

در این نوار ویدئویی همچنین از کشورهای غربی به دلیل در اختیار قرار دادن تجهیزات به اسراییل انتقاد شده و از جوامع اسلامی خواسته شده تا هرچه سریع‌تر به برادران مسلمانشان در لبنان و نوار غزه کمک کنند.

مرد شماره‌ القاعده افزود: حملاتی که علیه کشورهای غربی و  اسرائیل در هر کجای جهان انجام می‌شود، حملاتی عادلانه است چرا که سیاست کشورهای بین‌المللی بر اساس کشتار مسلمانان تنظیم شده است.

در این پیام از مسلمانان خواسته شده تا با متحدان آمریکا در سومالی وارد جنگ شوند. هم‌چنین از هر فرصتی برای انتقام‌جویی از آمریکا استفاده کنند.

همچنین در این نوار ویدئویی که به مدت یک ساعت و 16 دقیقه و به زبان انگلیسی ترجمه شده، آمده است: رهبران کرد و اعراب باید با آمریکایی‌ها وارد جنگ شوند و آمریکایی‌ها را نابود کنند.

کد خبر 3884

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز