جمعه ۲۶ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: کارآگاهان پلیس با نقشه‌ای حساب شده پسرجوان را از دام گروگانگیران نجات دادند

ادم ربایی

نقشه‌اي كه كارآگاهان پليس براي آزادي پسر جوان از اسارت گروگانگيران طراحي كرده بود مو لاي درزش نمي‌رفت.

آن‌ها گروگانگيران را كه به خاطر اختلاف حساب بر سر مواد مخدر دست به آدم‌ربايي زده بودند به يك قرار صوري كشاندند و در جريان تعقيب و گريز خياباني آن‌ها را دستگير كردند و گروگان را نجات دادند.

اما اين عمليات چطور رقم خورد. ساعت سه بعدازظهر هفتم مهرماه مرد ميانسالي نگران و سراسيمه به كلانتري 22 مهرشهر كرج رفت و از ربوده شدن پسر جوانش خبر داد.

مرد ميانسال گفت: حدودا نيم ساعت پيش زنگ خانه‌مان به صدا درآمد. وقتي در را بازكردم سه مردجوان را مقابلم ديدم.

مي‌گفتند كه با پسرم دانيال كار دارند. آن‌ها خودشان را از دوستان دانيال معرفي كردند و من هم پسرم را صدا زدم و به او گفتم دوستانت با تو كار دارن من بيشتر دوستان پسرم را مي‌شناسم اما تا آن روز اين سه پسر جوان را نديده بودم.

ماجرا كمي به نظرم مشكوك بود. به همين خاطر از پنجره در حال تماشاي آن‌ها بودم. وقتي دانيال از خانه خارج شد ناگهان سه پسر جوان با چاقو به طرفش حمله كردند.

بعد هم دانيال را با زور و تهديد به داخل خودروي پرايد مشكي كه چند متر آن طرف‌تر پارك شده بود منتقل كردند و با سرعت زيادي فرار كردند.

وقتي اين صحنه را ديدم بلافاصله به كلانتري آمدم تا ماجرا را خبر دهم.

با اظهارات مرد ميانسال و با توجه به حساسيت موضوع، تيمي از مأموران دايره‌ي مبارزه با جرايم جنايي پليس آگاهي استان البرز وارد ماجرا شدند.

سردار عباسعلي محمديان، فرمانده‌ي انتظامي استان البرز مي‌گويد: وقتي در جريان اين پرونده قرار گرفتم بلافاصله دستورات لازم را صادر كردم و به تيمي ازكارآگاهان مأموريت دادم تا تحقيقات گسترده‌اي در خصوص پيدا كردن ردي از آدم‌ربايان و نجات پسر جوان آغاز كنند.

اين درحالي بود كه هيچ سرنخي نداشتيم و بايد منتظر مي‌مانديم تا آدم‌ربايان اولين تماس خود را باخانواده‌ي گروگان برقرار كنند.

  • تماس با خانواده‌ي گروگان

يك ساعت از ماجراي ربودن شدن دانيال گذشته بود و تحقيقات كارآگاهان هنوز در مراحل اوليه‌ بود كه فرد ناشناسي با تلفن همراه مادر گروگان تماس گرفت.

او با لحني خشن به مادر دانيال گفت: «فرزندتان نزد ماست و اگر زنده بودنش براي شما مهم است و دوست داريد دوباره او را ببينيد بدون اين‌كه حرفي به پليس بزنيد و پاي مأموران را به اين ماجرا بازكنيد 45 ميليون تومان آماده كنيد تا در تماس بعدي محل دريافت پول‌ها را به شما اعلام كنم.»

او به مادر گروگان گفت كه اگر مي‌خواهد پسرش زنده بماند هر چه زودتر براي فراهم كردن اين مبلغ دست به كار شود. جان پسرجوان در خطر بود و كارآگاهان بايد هرچه سريع‌تر ردپاي آدم‌ربايان و محلي را كه گروگان در آن‌جا نگهداري مي‌شد شناسايي كنند.

سردار محمديان ادامه مي‌دهد:براي اين‌كه بتوانيم مخفيگاه آدم‌ربايان را شناسايي كنيم احتياج به زمان بيشتري داشتيم به همين خاطر با آموزش‌هايي كه به خانواده‌ي پسرجوان داديم از آن‌ها خواستيم تا وقت‌كشي كنند و به ارتباط‌شان با گروگانگيران ادامه دهند.

همزمان تيم ديگري از كارآگاهان سرگرم بررسي درباره‌ي فرد ربوده شده و انگيزه‌ي آدم‌ربايان شدند.

تحقيقات جديد كارآگاهان باعث شد پرده از رازهاي ديگري برداشته شود. اطلاعات به دست آمده نشان مي‌داد دانيال سابقه‌ي خريد و فروش موادمخدر دارد و از مدتي قبل نيز با چند قاچاقچي مواد مخدر اختلاف حساب داشته است.

بنابراين احتمال داشت كه انگيزه‌ي آدم‌ربايي تسويه حساب باشد.

  • نقشه‌اي براي دستگيري آدم‌ربايان

مأموران بايد نقشه‌اي حساب شده مي‌كشيدند تا گروگان را نجات دهند.«تنها راهي كه براي آزادي او وجود داشت اين بود كه آدم‌ربايان را سرقرار بكشيم و آن‌ها را در عملياتي غافلگيرانه دستگير كنيم.

براي انجام اين كار نقشه‌اي حساب شده طراحي كرديم و طبق برنامه‌ريزي‌هاي دقيقي كه انجام داديم‌ بايد خانواده‌ي دانيال آدم‌ربايان را به سرقرار مي‌كشاندند.

آن‌ها طبق آموزش‌هايي كه ديده بودند، در تماس بعدي آدم‌ربايان طوري وانمود كردند كه فراهم كردن آن مقدار پول برايشان مقدور نيست اما براي اين‌كه جان فرزندشان را نجات دهند حاضر هستند مبلغ 10 ميليون تومان به همراه يك خودروي پژو به

آن‌ها تحويل دهند تا زمان بيشتري براي فراهم كردن مابقي پول داشته باشند.»
همه چيز طبق برنامه‌ريزي پليس پيش رفت وگروگانگيران پيشنهاد خانواده‌ي فرد ربوده شده را قبول كردند و قرار شد پول‌ها و خودرو را نيمه‌هاي شب در منطقه‌ي پيشاهنگي كرج تحويل بگيرند و گروگان‌شان را آزاد كنند.

  • آغاز عمليات

پدر و مادر دانيال درحالي كه 10 ميليون تومان همراهشان بود با خودروي پژو سر قرار حاضر شدند.

پليس به صورت نامحسوس تمام منطقه را تحت نظر داشت و همه چيز براي عمليات رهايي گروگان آماده بود. هنوز چند دقيقه از حضور خانواده‌ي دانيال در محل قرار نگذشته بود كه يك خودروي پرايد و يك خودروي پژو روآ از راه رسيدند.

فرمانده انتظامي استان البرز مي‌گويد: به محض اين‌كه سه فرد گروگانگير از خودروهاي خود خارج شدند عمليات پليس براي دستگيري آن‌ها آغاز شد.

در همان مرحله‌ي اول عمليات كارآگاهان موفق شدند يكي از گروگانگيران را دستگير كنند اما يكي از تبهكاران كه پشت فرمان خودروي پژو روآ نشسته بود وقتي خود را در محاصره‌ي پليس ديد از خودرو پياده شد و بعد از اين‌كه سوار خودروي پرايد شد با همدستش از محل فرار كردند.

با فرار تبهكاران عمليات تعقيب وگريز آغاز شد و اين درحالي بودكه با اعترافات فرد دستگير شده دانيال كه در صندوق عقب خودروي پژو روآ حبس شده بود توسط مأموران نجات يافت و به محل امني منتقل شد.

محمديان درخصوص دستگيري دو متهم ديگر اين پرونده نيز مي‌گويد:خودروي پرايد با سرعت به حركت خود ادامه مي‌داد.

در ميانه‌ي راه يكي از متهمان خود را از خودرو به بيرون پرتاب كرد و قصد داشت با استفاده از فضاي باز منطقه فرار كند اما مأموران با رعايت قانون به كارگيري سلاح پاي او را مورد هدف قرار داده و او را زمينگير كردند.

به اين ترتيب دومين متهم اين پرونده دستگير شد و اين درحالي بود كه عمليات براي دستگيري سومين متهم اين پرونده كه همچنان با خودروي پرايد در حال فرار بود ادامه داشت.

رئيس پليس استان البرز درخصوص دستگيري سومين عضو اين باند مي‌گويد:10 دقيقه بعد از دستگيري دومين متهم ،مأموران موفق شدند با ايجاد ترافيك ساختگي خودروي پرايد را متوقف و سومين متهم اين پرونده را نيز دستگير كنند.

وي ادامه مي‌دهد: با انتقال متهم مجروح به بيمارستان دو همدست او براي بازجويي به اداره‌ي آگاهي منتقل شدند. بررسي‌ها نشان مي‌داد اين افراد جزو مجرمان سابقه‌دار بوده و در پرونده‌ي كيفري آن‌ها بيش از 9 فقره سرقت ، حمل و فروش مواد مخدر ثبت شده است.

منبع:همشهري سرنخ

کد خبر 388450

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha