سه‌شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: دنبال کردن یک رژیم غذایی متعادل و مغذی می‌تواند راهی برای جلوگیری از چین و چروک‌های صورت، افزایش رطوبت موها و ترمیم سلول‌های آسیب دیده در سراسر بدن شما باشد.

۶ گزینه غذایی را برای حفظ شادابی پوست، به صبحانه بیافزایید

به گزارش آوای سلامت به نقل از prevention اضافه کردن ویتامین‌ها، مواد معدنی و دیگر مواد مغذی به وعده صبحانه، نشانه‌های پیری را به طور معجزه آسایی از شما دور می‌کند. در اینجا ۶ گزینه غذایی با خاصیت ضد پیری در وعده صبحانه، معرفی شده است:

  • گردو: منبع خوبی از اسیدهای چرب امگا ۳ برای مرطوب نگه داشتن پوست و مو است. گردو از ویتامین ای نیز سرشار است؛ آنتی اکسیدانی که منجر به تعمیر سلول‌های سراسر بدن می‌شود. املاح معدنی موجود در گردو از جمله مس، موجب تقویت تراکم استخوان‌ها می‌شود.
  • بلغور جو: جو از شاخص گلیسمیک پایینی برخوردار است و مصرف آن در وعده صبح به کاهش کلسترول، بهبود هضم غذا و حفظ وزن در محدوده سالم کمک می‌کند. مصرف جو برای کاهش سرعت تشکیل چین و چروک‌های صورت مفید است و باعث کاهش التهاب بدن و کاهش قند خون نیز می‌شود.
  • جوانه بروکسل: منبع خوبی از ویتامین آ برای مرطوب نگه داشتن موها و پوست است. این گیاه منبع عالی از فولات نیز بوده و مصرف آن از اثرات مضر نور خورشید به طور چشمگیری جلوگیری می‌کند.
  • کیوی: کیوی سرشار از ویتامین ث برای تولید کلاژن پوست است و مطالعات منتشر شده در مجله آمریکایی تغذیه بالینی نشان داده که دریافت سطوح بالای ویتامین ث منجر به کاهش چین و چروک‌های صورت و خشکی پوست می‌شود. ویتامین ث یک آنتی اکسیدان قوی برای مبارزه با رادیکال‌های آزاد ناشی از استرس‌های محیطی از جمله اشعه ماوراء بنفش خورشید و آلودگی هوا نیز هست. کیوی را به همراه ماست یونانی که سرشار از پروتئین است و بلغور جوی دو سر که منبع غنی از منیزیم محسوب می‌شود، در وعده صبحانه میل کنید.
  • ماهی قزل آلا: این نوع ماهی منبع غنی از اسیدهای چرب امگا ۳ برای تقویت پوست و افزایش انعطاف موها است. تحقیقات نشان می‌دهد که امگا ۳ به حفظ توده عضلانی، ترمیم بافت و تولید هورمون کمک می‌کند. اضافه کردن ماهی به رژیم غذایی صبحگاهی به همراه آووکادو که غنی از ویتامین ای بوده و از شما در برابر اشعه یو وی آفتاب محافظت می‌کند، بسیار سودمند است.
  • کلم پیچ: کلم پیچ از سبزی‌جات تیره رنگ قدرتمند با خاصیت آنتی اکسیدانی است. ویتامین آ موجود در این سبزی به تولید سبوم کمک می‌کند و منجر به افزایش رطوبت موها می‌شود. علاوه بر این کلم پیچ منبع غنی از ویتامین ث نیز بوده و به تولید کلاژن، کمک می‌کند. کلم پیچ را همراه با تخم مرغ برای حفظ سلامت پوست، تقویت سیستم ایمنی بدن و افزایش توده عضلانی به وعده صبحگاهی‌تان اضافه کنید.
کد خبر 388458

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha