همشهری آنلاین: شبکه خبری آسیا تایمز از چین گزارش داد این کشور قصد دارد با توجه به شکست تروریست‌های داعش در سوریه روابط اقتصادی با این کشور را گسترش دهد.

 چین به دنبال گسترش همکاری های اقتصادی با سوریه است

به گزارش روز سه شنبه ایرنا این شبکه در مطلب خود آورده است که چین به طور محتاطانه، اما با قاطعیت به دنبال اجرای طرح های اقتصادی مشترک با سوریه است.

گزارش ادامه می دهد: با توجه به اینکه داعش تقریبا رو به نابودی کامل است و پس از هفت سال سوریه از تروریست ها پاک می شود، چین به دنبال آن است که برنامه های اقتصادی مشترکی را این کشور داشته باشد.

آسیا تایمز می نویسد که میلیاردها دلار سرمایه برای بازسازی سوریه لازم است و طبیعتا پس از این دوره طولانی، چین می خواهد در این برنامه سهم داشته باشد.

در همین راستا گزارش خاطر نشان می کند، چین قصد دارد با سرمایه گذاری دو میلیارد دلاری یک شهرک صنعتی برای 150 شرکت چینی در سوریه ایجاد کند.

چینی ها در ماه اوت در نمایشگاه بین المللی دمشق شرکت گسترده ای داشتند و سپس سفارت سوریه در پکن یک برنامه نمایشگاهی موسوم به اکسپو برگزار کرد که شرکت های چین در آن حضور یافتند.

آسیا تایمز نوشته است که طبیعتا دولت سوریه هم از نقش پیشرو چین در بازسازی استقبال می کند زیرا پکن بر خلاف اروپا و آمریکا تلاش نمی کند تا مسایل سیاسی را در موضوعات اقتصادی وارد کند.

کد خبر 388498

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha