چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۰۶:۳۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: دو روز از زلزله ۷.۳ ریشتری کرمانشاه می‌گذرد، زلزله‌ای که طی آن شهرهای غربی ایران به ویژه سر پل ذهاب لرزید و جان بیش از ۴۳۰ هموطن را گرفت و بیش از ۹ هزار نفررا مجروح کرد. آخرین اخبار این زلزله را در روز سوم، اینجا بخوانید:

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از خبرگزاري ها، امدادرسانی به زلزله‌زدگان و آسیب‌دیدگان ناشی از زلزله همچنان ادامه دارد و تاکنون برابر آخرین آمارها ۹۳۴۵ مجروح از زمان وقوع زلزله تاکنون به بیمارستان‌ها مراجعه کرده‌اند.

عملیات آواربرداری و جست‌وجو در مناطق زلزله‌زده تقریبا به اتمام رسیده و عمده ساکنان این مناطق نیز اسکان اضطراری داده شده‌اند.

  • اعزام تيم مشاوره و روانشناس به منطقه

تیم‌هایی از وزارت بهداشت نیز مسئولیت توزیع کلر برای سالم‌سازی آب آشامیدنی شهروندان مناطق زلزله‌زده را برعهده گرفته و با حضور در شهرها و روستاهای مختلف آموزش‌های لازم را درخصوص استفاده از این محلول به زلزله‌زدگان می‌دهند.

مدارس استان کرمانشاه برابر با آخرین اخبار در روز چهارشنبه نیز تعطیل خواهد بود.

رييس سازمان نظام روانشناسي و مشاوره  تيز از اعزام مشاوران و روانشناسان براي ارائه خدمات به مردم مصيبت ديده غرب كشور خبر داد.  

  • فضاي ناامني را شايعه نكنيد

همچنين فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با اشاره به ‌شایعاتی مبنی بر ناامنی به‌ویژه در ساعات شب در مناطق زلزله‌زده گفت:‌ هیچ سرقتی در مناطق زلزله‌زده صورت نگرفته است و  خواهشی که از مردم داریم به ویژه در شهرستان‌هایی که آسیب دیدند با نیروی‌های انتظامی در کار امدادی و خدمات و انضباط همراهی و همکاری لازم را داشته باشند.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: مردم خروجی شهرها را باز کنند تا بتوانیم کامیون‌های حامل موادغذایی و چادر و پتو را به عزیزان برسانیم و در حال حاضر وضعیت امنیتی منطقه مناسب است و هیچگونه سرقتی در این فضا هم صورت نگرفته است.

  • بررسي بناهاي مسكن مهر و بيمارستان‌ها 

دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه گفته كه پس از انجام کمک‌رسانی و امدادرسانی در استان، در مورد تمام بناهایی که جدیدالاحداث هستند مانند مسکن مهر و بیمارستان اسلام‌آباد غرب باید کار کارشناسی انجام شود و اگر در امر احداث مشکلاتی وجود داشته باشد، افرادی که کوتاهی کرده‌اند حتما باید پاسخگو باشند.

  • استاندار کرمانشاه گفت: در برآورد اولیه ما حدود ۴۰ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی در زلزله اخیر خسارت دیده و یا تخریب شده‌اند.
  • پزشکی قانونی اسامی 353 جانباخته زلزله کرمانشاه را اعلام کرد. بر اساس اعلام وزارت بهداشت آمار مصدومان 9 هزار و 388 نفر اعلام شده است.
  • قائم مقام شهردار کرمانشاه از ارسال پنج هزار و 610 تخته پتو و چادر مسافرتی به مناطق زلزله زده استان خبر داد و گفت: از این مقدار 5400 تخته پتو و 210 تخته نیز چادر مسافرتی بوده است.
  • رییس گروه بیماری‌های واگیردار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از احتمال انتشار عفونت در مناطق زلزله زده استان خبر داد.

دکتر حمید خسروی با بیان اینکه احتمال انتشار عفونت در مناطق زلزله زده وجود دارد، گفت: در بحران‌های این چنینی به دلیل وجود اجساد مانده در زیر آوار احتمال انتشار عفونت وجود دارد. همچنین لاشه حیوانات و احشام مانده در زیر آوار نیز می‌تواند موجب انتشار عفونت در مناطق زلزله‌زده شود.

خسروی تصریح کرد: برای پیشگیری از عفونت باید به سرعت اجساد از زیر آوار بیرون کشیده شده و کار آواربرداری انجام شود.

 از طرفی افراد باید در این شرایط به شدت بهداشت فردی را در نظر گرفته و آب سالم مصرف کنند.

  • معاون امور اجتماعی وزیر بهداشت با اشاره به تخریب ۲ بیمارستان، ۱۹۰ خانه بهداشت و هفت مرکز جامع سلامت در مناطق زلزله‌زده، ضمن دعوت از خیرین برای مشارکت در ساخت این مراکز بهداشتی - درمانی، از نیاز فوری به تامین حدود ۳۰ کانکس جهت تامین نیازهای بهداشتی ساکنان مناطق زلزله‌زده خبر داد.

سیدمحمد هادی ایازی گفت: در منطقه زلزله غرب کشور و در حوزه بهداشت و درمان متاسفانه دو بیمارستان سر پل ذهاب و اسلام آباد، ۱۹۰ خانه بهداشت و هفت مرکز جامع سلامت تخریب شده است که ماتقبل کردیم به عنوان حوزه خیرین سلامت مجموعه این‌ موارد را بسازیم.

وی افزود: بر همین اساس ساخت یک بیمارستان را خیریه‌ای در کاشان و ساخت ۲۵ خانه بهداشت را بانک آینده تقبل کرد. بسیاری از دوستان دیگر نیز از نقاط کشور آمادگی‌های خود را اعلام می‌کنند.ساخت هر یک از این بیمارستان‌های تخریب شده حدود ۲۵ میلیارد تومان، هر خانه بهداشت حدود ۱۰ میلیون و هر مرکز جامع سلامت نیز حدود یک میلیارد تومان هزینه دارد.

کد خبر 388573

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha