پنجشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: اگرچه در بیشتر ماه‌های سال، ابرها بر فراز این جنگل حضور دارند، اما چشم‌انداز ابرها در یک جنگل زرد و قرمز، چشم‌اندازی منحصربه‌فرد می‌‌آفریند

گردش

«مسیر، جزئی از سفر است.» این جمله را زیاد شنیده‌ایم، اما شاید وقت سفرهای طولانی‌مان چندان به آن توجه نکرده باشیم.

در مسیر طولانی و 900 کیلومتری بین تهران و مشهد، از استان پهناور سمنان رد می‌شویم که گرچه در ظاهر، اقلیمی خشک دارد، اما نباید فقط به حاشیه جاده اصلی‌اش نگاه کرد.

در هر یک از شهرها و روستاهای کویری یا کوهستانی این استان که گاه فاصله‌شان کمتر از 30 کیلومتر است

جاذبه‌های طبیعی و تاریخی‌ای را می‌توان دید و توقف در آن نقاط می‌تواند هم خستگی راه را برای‌تان کم و هم شما را با گوشه‌ای دیگر از کشورمان آشنا كند.

از کاروانسراها و آب‌انبارهای کویری گرفته تا مساجد کهن و قلعه‌ها و دروازه‌های تاریخی و حتی آبشارها و جنگل‌هایی که باید با لباس گرم به سراغشان رفت.

پاييز هزار رنگ زمان مناسبي براي سفر به اين استان و گشت و گذار در ميان جنگل‌هاي ابري اين استان است و البته ديدني‌هاي تاريخي‌اش.

  • در مسیر تهران- مشهد

استان سمنان، از غرب به استان تهران و از شرق به استان خراسان رضوی متصل است.

  • از تهران:

از بزرگراه‌های بسیج یا آزادگان، در جنوب‌شرقي تهران و منطقه خاوران که وارد بزرگراه امام‌رضا(ع) شوید و پاکدشت و شریف‌آباد را هم رد کنید، وارد استان سمنان خواهید شد.

  • از مشهد:

باید در جاده نیشابور و سبزوار قرارگیرید تا بعد از داورزن، وارد استان سمنان شوید. اهالی خراسان شمالی هم از «جاجرم» و «گرمه» وارد جاده «ری‌آباد» شده و به «میامی» برسند.

  • از استان‌های شمالی:

جاده‌های آزادشهرـ شاهرود یا همان «خوش‌ییلاق»، رامیان ـ شاهرود، گرگان ـ شاهرود یا همان «توسکستان» و ساری ـ کیاسر ـ فولادمحله، به نقاط مختلف استان سمنان راه دارند.

  • از مرکز کشور:

جاده کویری نایین ـ جندق ـ معلمان شما را به شهر دامغان در استان سمنان می‌رساند. همچنین در انتهای آزادراه کاشان به قم، می‌توانید وارد آزادراه قم ـ گرمسار شوید.
با قطار: بسیـاری از منـاطق استـان سمنان در مسیر راه‌آهن تهران ـ مشهد قرار دارد.

رضا يوسفي
منبع:
همشهري سرزمين من

کد خبر 388605

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha