چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیر رادیو فرهنگ از تولید برنامه‌های جدید خبر داد و در عین حال از تغییر ساختاری برخی برنامه‌های این شبکه رادیویی سخن گفت.

سینما

به گزارش ايسنا؛ محمد صادق رحمانیان از ساخت مجموعه برنامه‌های مشاورمحور در شبکه رادیویی فرهنگ خبر داد و گفت: این برنامه‌ها تا پایان سال ادامه خواهند داشت و هر روز ساعت ۱۴:۳۰ به مدت ۴۵ دقیقه با موضوعات مختلف به روی آنتن خواهند رفت.

این مدیر رادیو در توضیح برنامه‌های جدید شبکه فرهنگ گفت: برنامه «پشت چراغ سبز» روزهای شنبه با موضوع روانشناسی اجتماعی به روی آنتن رادیو فرهنگ خواهد رفت. روزهای یکشنبه برنامه «پرونده» با موضوع حقوقی به روی آنتن خواهد رفت. روزهای دوشنبه برنامه «با فرهنگ سفر کنید» با موضوع گردشگری و پرداختن به فرهنگ سفر پخش می‌شود و روزهای سه‌شنبه برنامه «اکسیر» با موضوع اشتغال و اقتصاد مقاومتی به روی آنتن خواهد رفت. روزهای چهارشنبه هم برنامه «خشت اول» با موضوع تربیت فرزندان به روی آنتن خواهد رفت.

مدیر رادیو فرهنگ در بخش دیگری از این گفت‌وگو از پخش برنامه‌ای که به گفتارهای دکتر حدادعادل در جمع دانشجویان فارسی‌زبان با گرایش واژه‌گزینی اختصاص دارد خبر داد و گفت: این برنامه به صورت ضبطی است و در فرهنگستان زبان و ادب فارسی تولید شده است که در ۲۶ قسمت از رادیو فرهنگ پخش خواهد شد. این برنامه روزهای پنج‌شنبه ساعت ۱۵:۱۵ به روی آنتن می‌رود.

رحمانیان همچنین از پخش برنامه «نشانی فرهنگ» با موضوع پوشش دستاوردهای دانشگاه فرهنگیان روزهای یکشنبه ساعت ۱۸:۳۰ خبر داد.

وی از پخش برنامه «فرزانگان فرهنگ» که به زندگی و آثار مفاخر فرهنگ و هنر ایرانی می‌پردازد با حضور اساتید دانشگاه و اصحاب فرهنگ و هنر خبر داد و در عین حال زمان پخش این برنامه را روزهای دوشنبه از ساعت ۱۸:۳۰ عنوان کرد.

مدیر رادیو فرهنگ از پخش سری جدید برنامه «ادبستان» به مناسبت هفته کتاب خبر داد و گفت: این برنامه که تا پایان سال ادامه خواهد داشت فقط به معرفی مشاهیر نشر ایران می‌پردازد.

رحمانیان در بخش دیگری از این گفت‌وگو درباره تغییر ساختار برخی برنامه‌های رادیو فرهنگ نیز توضیحاتی را عنوان کرد و گفت: از ۱۱ آذرماه برنامه‌های جدید با ساختار بهتر به منظور هویت‌بخشی و جریان‌سازی در حوزه فرهنگ و هنر به روی آنتن می‌رود که برنامه «چهارباغ» با تغییرات ساختاری که به پخش شعرخوانی شنوندگان به همراه موسیقی می‌پردازد شامل این برنامه‌ها است. این برنامه از ساعت ۲۴ تا دو بامداد از رادیو فرهنگ پخش می‌شود.

وی درباره تغییرات برنامه «نیمروز» با گویندگی بهروز رضوی نیز توضیح داد: برنامه «نیمروز» مجله‌ای با محوریت تاریخ، اندیشه و برنامه‌های مناسبتی است که از ساعت ۱۰ تا ۱۲ به روی آنتن می‌رود. برنامه «رادیو کتاب» نیز که هر روز به بررسی مسائل نشر و رویدادهای روز کتاب می‌پردازد از این پس با ساختاری جدید ساعت ۱۷ الی ۱۹ به روی آنتن می‌رود. برنامه «نیستان» نیز با ساختار زنده از این پس از روزهای شنبه تا پنج‌شنبه ساعت ۲۲ الی ۲۴ به روی آنتن خواهد رفت.

کد خبر 388636

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha