همشهری آنلاین: کارین دُر که بیش از همه با بازی در فیلم جیمز باندی «فقط دو بار زندگی می‌کنید» شناخته می‌شد و سابقه همکاری با آلفرد هیچکاک را داشت، در ۷۹ سالگی درگذشت.

Karin Dor

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از اينديپندنت، بازيگر نامدار آلماني كه در سرزمين مادري خود و ديگر نقاط دنيا كارنامه‌اي درخشان داشت، نخستين‌بار سال 1967 در عرصه بين‌المللي درخشيد و در «فقط دو بار زندگي مي‌كنيد» مقابل شان كانري قرار گرفت. موفقيت اين فيلم جيمز باندي راه دُر را در سينماي جهان هموار كرد و اين هيچكاك بود كه دو سال بعد او را براي بازي در درام جاسوسي معمايي «توپاز» برگزيد.

دُر با نام اصلي كتي‌رُز دِر سال 1938 در ويسبادن نزديك فرانكفورت به دنيا آمد و 17 ساله بود كه در فيلمي از هارالد رينل بازي كرد؛ فيلمسازي اتريشي كه نخستين همسر كتي‌رز شد. «چهره فو مانچو» اولين فيلم بين‌المللي او در 1965 بود كه در آن كنار كريستوفر لي بازي كرد. بعد نوبت به بازي در دختر باند در «فقط دو بار زندگي مي‌كنيد» رسيد و پس از آن هم هيچكاك در پرهزينه‌ترين فيلم خود يعني «توپاز» سراغ يك چهره كمتر شناخته‌شده رفت.

استاد سينماي وحشت به لطف موفقيت «پرده پاره» با بازي پل نيومن و جولي اندروز، بودجه و جرات كافي را براي استفاده از يك بازيگر ناشناس در اختيار داشت. در واقع بخت با دُر يار بود كه فرصت همكاري با هيچكاك را به دست آورد. اين بازيگر آلماني از اواخر دهه 80 ميلادي تا پايان سال‌هاي 1990 همراه همسر سومش در آمريكا اقامت گزيد و در 2006 در فيلم سينمايي «من آن زن ديگر هستم» بازي كرد.

دُر در يك گفت‌وگوي تلويزيوني در آلمان اعتراف كرد همچنان جيمز باند را مهم‌ترين فيلم كارنامه خود مي‌داند. او گفت: «من شان كانري را به دنيل كريگ ترجيح مي‌دهم. او شخصيتي گرم‌تر دارد و در چشمانش طنزي غريب موج مي‌زند.»

کد خبر 388644

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha