چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: لوک بسون، فیلمساز سرشناس فرانسوی برای نخستین‌بار روی صندلی کارگردانی پروژه‌ای تلویزیونی می‌نشیند

  سریال «کارآگاه فرانسوی» را با حضور بازیگر برنده اسکار برای شبکه ABC می‌سازد.

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از ورايتي، اين سريال با الهام از مجموعه داستان‌های جیمز پترسن، نویسنده آمریکایی توليد مي‌شود و قهرمان آن لوک مونکریف، کارآگاه فرانسوی است؛ نقشي كه قرار است ژان دوژاردن آن را ايفا كند. بازيگر 45 ساله فرانسوي بیش از همه برای حضور در نقش ژرژ والنتن در فیلم صامت «آرتيست» شناخته مي‌شود. فيلمنامه «کارآگاه فرانسوی» را بیل کالج و آدام کوپر نوشته‌اند و بسون با سابقه كارگرداني «حرفه‌اي» آن را مي‌سازد.

داستان درباره لوک مونکریف، کارآگاه پاریسی است که براي آغاز كردن يك زندگي تازه به اداره پلیس نیویورک می‌پیوندد. او مي‌كوشد در عين پنهان نگه داشتن گذشته خود روی پرونده‌های جنایی نیویورک کار کند. مجموعه پترسن شامل سه کتاب «بوسه فرانسوی»، «معمای کریسمس» و «پیچش فرانسوی» است اما مشخص نيست سريالي كه بر اساس آنها توليد مي‌شود، چند قسمت خواهد بود.

«آرتيست» با هنرنمايي دوژاردن پنج جایزه اسکار از جمله بهترین فیلم و بهترين بازيگر مرد را برد. ضمن اينكه او در فیلم‌های «گرگ وال استریت» و «مردان آثار ماندگار» با لئوناردو دی‌کاپریو، جورج کلونی و مت دیمن هميازي بوده است. بسون كه خالق سريال «تيكن» است، امسال فیلم سينمايي «والرین و شهر هزار سیاره» را روی پرده داشت.

کد خبر 388645

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha