جمعه ۲۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: رابرت موگابه رئیس جمهوری زیمبابوه برای شرکت در یک مراسم فارغ التحصیلی در دانشگاهی در هراره سخنرانی کرد. این اولین حضور او در انظار عمومی است از زمان کنترل ارتش بر کشور است.

موگابه در انظار عمومی حاضر شد

به گزارش يورونيوز، در همین حال ارتش اعلام کرده است که درپاکسازی و مقابله با جنایتکاران در حزب حاکم (اتحاد ملی آفریقایی-جبهه میهن پرستان موسوم به زانو پی-اف) پیشرفت قابل توجهی داشته و چندین نفر از بستگان رییس جمهور را بازداشت کرده است.

ارتش در حال حاضر در حال مذاکره با رابرت موگابه است و ازمردم خواسته تا زمانی که عملیات پاکسازی به پایان برسد، آرامش خود را حفظ کنند.

کنستاتینوچیونگا، از فرماندهان ارشد ارتش زیمبابوه در این باره گفت که آقای موگابه ۹۳ ساله که ۳۷ ساله قدرت را در دست داشت، حاضر به استعفا نشده است.

همزمان خبرهایی مبنی بر بازگشت امرسون مننگاگوا، معاون پیشین آقای موگابه به زیمبابوه منتشر شده است. وی که روز ۶ نوامبر از سوی رئیس جمهوری برکنار شد، وعده داده بود که رییس جمهور و همسرش گریس موگابه را به چالش بکشد. خانم موگابه ۵۲ ساله، پس از برکناری آقای مننگاگوا به عنوان یکی از جایگزین‌های احتمالی جانشینی همسرش به شمار می‌رفت.

 

کد خبر 388729

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha