جمعه ۲۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: ۱۸ سال پس از جدا شدن از گروه بازیگران «بخش فوریت‌های پزشکی»، جورج کلونی با یک سریال تازه بر اساس رمان کلاسیک جوزف هلر به تلویزیون بازمی‌گردد.

Clooney

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از تلگراف، «كچ-22» يا «تبصره 22» كه آن را يكي از رمان‌هاي برتر قرن بيستم مي‌دانند، داستاني درباره جنگ جهاني دوم دارد و قرار است ستاره هاليوودي علاوه بر كارگرداني، نقش كلنل كت‌كارت را در سريالي كوتاه به همين نام ايفا كند. ديويد ميچود (نويسنده «ماشين جنگي») و لوك ديويس (كه براي فيلمنامه «شير» نامزد دريافت اسكار شد) فيلمنامه «كچ-22» را مي‌نويسند و هنوز شبكه پخش‌كننده آن مشخص نيست.

اين براي دومين بار است كه رمان تحسين‌شده هلر دستمايه توليد فيلم يا سريال قرار مي‌گيرد. «كچ-22» نخستين بار در 1970 به يك فيلم سينمايي كلاسيك به كارگرداني مايك نيكولز تبديل شد كه آلن آركين و مارتين بالسام نقش‌هاي اصلي آن را ايفا مي‌كردند. حالا نوبت به كلوني رسيده كه 47 سال پس از نسخه سينمايي، جايگزين بالسام شود و مسئوليت ايفاي نقش شخصيت كت‌كارت را در مجموعه‌اي شش قسمتي بر عهده بگيرد.

ستاره 56 ساله آمريكايي حدود دو دهه پيش با بازي در نقش دوگ راس در سريال «بخش فوريت‌هاي پزشكي» يا ER به شهرت رسيد و راه خود را به سوي سينما هموار كرد. كلوني بين فصل‌هاي مختلف سريال به سينما رفت و در فيلم‌هايي چون «خارج از ديد» و «بتمن و رابين» به هنرنمايي پرداخت.

او در 1999 براي هميشه از جمع بازيگران ER خارج و با هشت مورد نامزدي و بردن دو اسكار به يكي از ستاره‌هاي هاليوود تبديل شد. از ديگر ستاره‌هاي سينمايي كه در سال‌هاي اخير به تلويزيون بازگشته‌اند مي‌توان به ريس ويترسپون، نيكول كيدمن، جوليا رابرتز، رابرت دنيرو و مايكل داگلاس اشاره كرد.

کد خبر 388742

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha