شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۰۲:۰۱
۰ نفر

فهیمه پناه‌آذر: رحیم نوروزی به همراه هنرجویانش از اول آذر‌ماه نمایش «ما تا ابد در قطب می‌مانیم» را در کافه تریای تالار چهارسو اجرا می‌کند؛ نمایشی که قرار بود هفته آخر آبان‌ماه اجرا شود اما به گفته نوروزی به‌دلیل آماده نبودن طراحی برخی لباس‌ها و موسیقی، زمان اجرایش به اول آذر ماه موکول شد.

رحیم نوروزی

رحيم نوروزي بيشتر به‌عنوان بازيگر تلويزيون در ميان مردم شناخته شده است و در كارنامه مجموعه تلويزيوني‌اش بازي در سريال‌هايي چون «پس از باران»، «مدار صفر درجه»، «نفس گرم»، «عمليات125» و... ديده مي‌شود.با اين حال او فعاليتش را از تئاتر آغاز كرده، كار بازيگري با نمايشنامه‌هاي اكبر رادي برايش جدي شده و در اين سال‌ها با نمايش‌هايي چون «عشق و عاليجناب»،«گاليله»،«افرا»، «مرگ فروشنده»،«بيگانه» و...

روي صحنه رفته و خود به‌عنوان كارگردان نيز نمايش‌هايي را اجرا كرده است. نوروزي در جديدترين كارش داستان‌هايي از هاروكي موراكامي را براي اجرا انتخاب كرده و نگارش نمايشنامه‌ را انجام داده است. او در توضيح بيشتر به همشهري يادآور شد:

«نمايشنامه ما تاابد در قطب مي‌مانيم را خودم نوشته‌ام. در نگارش آن نگاهي به داستان‌هاي موراكامي داشته‌ام. در نگارش نمايشنامه از 5 داستان موراكامي استفاده كردم و نگاه پراكنده‌اي به آثارش داشتم؛ نگاهي كه به زندگي و جامعه معاصر دارد». او درباره برداشتش از آثار اين نويسنده معاصر ژاپني ادامه داد: «برداشتم بيشتر آزادانه بود اما به يكي از داستان‌هايش وفادار بودم».

بازيگر سريال «شيخ بهايي» درباره انتخاب بازيگرانش و اينكه چرا از بازيگران شناخته شده استفاده نكرده، گفت: «در اجراي نمايش به اقتصاد كاري ندارم و البته از وارد شدن جريان رايج تئاتري كه به‌وجود آمده، پرهيز دارم. اين نمايش تلاش خودم و هنرجويانم است كه سعي كرديم يك كار مستقل و خودجوش انجام دهيم. در اين ميان مركز هنرهاي نمايشي و مديريت تئاترشهر نيز براي در اختيار گذاشتن مكان اجرا مساعدت كردند».

كارگردان نمايش «ميرم روزنامه بخرم» به همراه 5 هنرجويش نمايش را به‌مدت 45دقيقه اجرا مي‌كند؛ هنرجوياني كه از دوران كلاس‌هاي بازيگري همراهش بودند و در مدت 2سال با هم سخت كار كردند و حالا اجراي اين نمايش ثمره تلاش 2ساله نوروزي به همراه هنرجوياني است كه به‌صورت دانشگاهي در رشته تئاتر درس نخوانده‌اند. نوروزي تأكيد كرد:

«اجراي نمايش برايمان در گروه مهم است و به همين دليل حتي در تبليغات نيز نامي از خودم و ديگر عوامل گروه نياوردم؛ خواستيم نام كار حفظ شود».نمايش «ما تا ابد در قطب مي‌مانيم» از اول آذر‌ماه ساعت 16:30 به‌مدت 15شب اجرا دارد اما نوروزي درباره تداوم اجرا عنوان كرد: «درصورت استقبال اجراي نمايش تمديد مي‌شود و با پايان اجرا در تهران، تلاشمان اين است كه در شهرستان‌ها نيز آن‌را روي صحنه ببريم و كار در يك نوبت اجراي پايتخت خلاصه نشود».

کد خبر 388758

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha