همشهری آنلاین: سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در دیدار با وزیر امور خارجه لبنان بر حل و فصل سیاسی مسائل داخلی لبنان از راه مذاکره و توافق نیروهای سیاسی این کشور و حمایت مسکو از این روند تاکید کرد.

 لاوروف بر حل مسائل سیاسی لبنان از راه مذاکره تاکید کرد

به گزارش ایرنا، چندی پیش سعد حریری در سفری به عربستان سعودی به طور ناگهانی از مقام نخست وزیری لبنان اعلام استعفا کرده و از بازگشت به کشورش خودداری می کند و این وضعیت موجب بروز بحران سیاسی در لبنان شده است.

این مساله روز جمعه در جریان دیدار جبران باسیل وزیر امور خارجه لبنان با سرگئی لاوروف همتای روسی وی در مسکو مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.

دفتر مطبوعاتی وزارت امور خارجه روسیه در گزارشی نوشت: لاوروف و باسیل درباره وضعیت لبنان و پیرامون آن گفت وگو کردند و وزیر امورخارجه این کشور طرف روسی را از تلاش های دولت لبنان برای حفظ وحدت و یکپارچگی جامعه و ثبات داخلی این کشور و جلوگیری از تبدیل لبنان به میدان تسویه حساب ژئوپلیتیکی نیروهای سیاسی خارجی آگاه کرد.

طرف روسی بر حمایت مسکو از حق حاکمیت، استقلال و تمامیت ارضی ازجمله حل و فصل تمام مسائل دستور کار لبنان توسط طرف های داخلی این کشور از راه قانونی و با مذاکره و با توجه به خواسته ها و منافع همه گروه های قومی و مذهبی آن تاکید کرد.

لاوروف گفت که امکان مداخله خارجی در امور داخلی این کشور که موازنه قوای سیاسی در این کشور را تهدید می کند باید از بین برود.

وزیر امورخارجه روسیه خاطرنشان کرد: روسیه علاقه مند به لبنان باثبات و قدرتمند است که قادر به داشتن سهم در تامین امنیت منطقه ای و بین المللی باشد.

سعد حریری روز شنبه 13 آبان در اقدامی نامتعارف و غافلگیرکننده در عربستان از مقام خود استعفا کرد. متن بیانیه استعفای وی از طریق شبکه خبری سعودی العربیه قرائت شد.

کد خبر 388762

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha