همشهری آنلاین: انتشار خبر اعطای دوباره مجوز وارد کردن لاشه و عاج فیل به شکارچیان در آمریکا، دولت دونالد ترامپ را با موج جدیدی از اعتراض‌ها رو به رو کرده است.

تصمیم جنجالی دولت ترامپ برای واردات مجدد لاشه فیل به آمریکا

به گزارش ایسنا، دولت باراک اوباما با هدف حمایت از این گونه جانوریِ در خطر انقراض، مجوز واردات عاج و لاشه فیل به ایالات متحده آمریکا را ممنوع کرده بود.

اخیرا موسسه‌ای موسوم به خدمات آبزیان و حیات وحش ایالات متحده آمریکا با انتشار بیانیه‌ای در وب سایت خود اعلام کرد که مجوز برای واردات فیل‌های شکار شده با هدف تفریح در زیمبابوه تا تاریخ ۳۱ دسامبر ۲۰۱۸ را صادر خواهد کرد. پس از اعلام این طرح، دولت با موجی از انتقادها از سوی سازمان‌ها و گروه‌های حمایت از حیوانات روبه‌رو شد. بسیاری از کاربران در فضاهای مجازی با بازنشر عکس پسر دونالد ترامپ که او را در کنار جسد یک فیل - در حالی که در یک دست چاقو و در دست دیگر دم یک فیل را گرفته است- به شدت به این تصمیم دولت اعتراض کردند.

با بالا گرفتن اعتراض‌ها، سارا هاکبی سندرز، سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد که اعطای مجوز هنوز در دست بررسی است و هیچ سندی در این باره نهایی نشده است.

صفحه یک گروه موسوم به پروژه فیل در یک پیام توییتری نوشت: دولتمردان آمریکا در حال سوء استفاده هستند. پیش از این روزانه ۱۰۰ راس فیل کشته می‌شدند. این قانون منجر به شکار بیشتر این حیوان خواهد شد.

انجمن حمایت از شکار در آفریقای جنوبی با اعلام یک آگهی این خبر را تایید کرد. بنیاد بین‌المللی حمایت از شکار حیوانات (Safari) با حمایت لابی اسلحه در آمریکا برای به دست آوردن این مجوز فعالیت زیادی کرده بود.

مرکز آمریکایی حمایت از محیط زیست از اعطای اجازه ورود سر، پا، عاج و دم فیل‌های مرده در آمریکا انتقاد و دونالد ترامپ را به قانونی کردن کشتارِ این حیوانات در معرض خطر،‌ متهم کرد.

این در حالیست که دولتمردان آمریکایی در توجیه این قانون اعلام کردند که شکار برای تفریح، در چهارچوب یک برنامه مشخص و تزریق پول و تشویق مردم محلی می‌تواند به حفاظت گونه‌های خاصی از حیوانات در خطر کمک کند.

به گزارش یورونیوز، شماری از ناظران بر این باورند که شاید این تصمیم دولت آمریکا با علاقه دو پسر دونالد ترامپ یعنی دونالد ترامپ جونیور و اریک به شکار بی‌ارتباط نباشد. پسران رئیس جمهوری آمریکا به طور منظم برای شکار به آفریقا می‌روند.

کد خبر 388819

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha