همشهری آنلاین: معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: آمریکا امروز به مانند روزها آخر رژیم پهلوی یک روز از مذاکره و آشتی و یک روز با تهدید از گزینه‌های نظامی صحبت می‌کند که همه نشان دهنده عاجز شدن آن در برابر ملت ایران است.

محمد رضا نقدی

به گزارش ایرنا، سردار محمد رضا نقدی در یادواره سردار شهید مهدی زین الدین و 6هزار شهید استان قم در مجتمع فرهنگی امام خمینی گلزار شهدای علی بن جعفر (ع) قم، افزود: آمریکا امروز کشوری پر از بحران های اجتماعی است و این مساله در مصاحبه رئیس جمهوری فعلی و سابق آمریکا پیرامون وضعیت این کشور به خوبی مشخص است.

وی بیان کرد: در آمریکا هر روز جنایت های خونبار و کشتارهای جمعی با سلاح گرم رخ می دهد و بدهی سنگین این کشور آن را به سمت فروپاشی هدایت می کند.

وی ادامه داد: رسانه های خود آمریکا همچون سی ان ان بیان می کنند که بسیاری از تجهیزات نظامی آمریکا به دلیل هزینه بالای تعمیر و نگهداری دیگر قابل استفاده نیست.

نقدی گفت: آمریکایی ها سرگردان شده اند، یک روز برای حمله به سوریه و کره شمالی زمان تعیین می کنند و یک روز می گویند آرزوی مذاکره با کره شمالی را دارند.

وی با اشاره به این که دوران ابرقدرتی آمریکا تمام شده است، بیان کرد: رئیس جمهوری فعلی این کشور مامور شده است که ما را بترساند؛ منطق ملت ما شهادت است، آن روزی که آمریکا ابرقدرت بود او را شکست دادیم امروز که به برکت خون شهدا در اوج قدرت هستیم هراسی از مقابله با آن نداریم.

وی ادامه داد: ملت ایران برای ادامه راه امام راحل و شهدا پیمان بسته اند و تا آخرین قطره خون خود در راه دفاع از اسلام و انقلاب ایستادگی خواهند کرد.

نقدی گفت: استکبار با این همه سلاح مجهز نمی تواند دربرابر ملت شهید پرور ایران ایستادگی کند، سلاح در برابر ملتی که از دشمن هراسی ندارد و روحیه شهادت طلبی در آن جاریست، کارایی ندارد.

وی افزود: از زمانی که جوانان این کشور برای پیروزی انقلاب اسلامی در شهر های مختلف از جمله قم سینه های خود را سپر می کردند و مادران فرزندان خود را برای دفاع از اسلام مقابل گلوله می فرستادند تا به امروز دشمن متوجه شده است ملتی که شهادت دارد، اسارت ندارد و به هیچ عنوان نمی توان در برابر آن ایستاد.

وی ادامه داد: هر جا دشمن از سلاح های خود استفاده کرد به ضرر خود او شد؛ وقتی منطق شهادت در منطقه نشر پیدا کرد مظلومان توانستند مستکبران عالم را شکست دهند که نمونه بارز آن شکست چندین بار رژیم صهیونیستی در برابر حزب الله لبنان و جوانان مقاوم نوار غزه است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران با اشاره به این که در عراق و افغانستان نیز وضعیت به همین ترتیب است، گفت: امروز تفکر شهادت طلبی که در سراسر منطقه و جهان گسترش یافته، دشمن را عاجز و آن را به سمت شکست کشانده است.

وی بیان کرد: دشمنی که شکست خورده سعی می کند با استفاده از رسانه های تحت سلطه اش، خود را پیروز و جبهه مقاومت را شکست خورده نشان دهد، در حالی که انقلاب اسلامی و جبهه مقاومت در حال فتح یک به یک سنگرهای پیروزی هستند.

وی با اشاره به سردرگمی آمریکا برای مقابله با نظام اسلامی ادامه داد: آمریکا امروز از گروه ها و تفکرهای مختلف که هدفی جز نابودی انقلاب اسلامی ندارند حمایت می کند و با راه اندازی شبکه های ماهواره ای به شبهه پراکنی در مورد مسائل ایران و اختلاف افکنی میان شیعیان و اهل سنت می پردازد.

نقدی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: عده ای می خواهند نظام و دستگاه قضا را محکوم کنند و بگویند که فساد همه جای کشور را فرا گرفته است، چون نظام در برابر فساد آنان کوتاه نمی آید؛ در این شرایط شرمندگی برای کسانی است که در زمان مسئولیت خود تخلف کرده اند، نه دستگاه قضایی و نظام اسلامی.

وی با اشاره به این که سیره حضرت علی (ع) نشان می دهد اسلام در مقابل متخلفان کوتاه نمی آید، بیان کرد: بررسی پرونده های فساد در سطح و بخش های مختلف برای نظام افتخار است و جوهر بقای نظام در مبارزه با فساد قرار دارد.

وی ادامه داد: نظام اسلامی مانند رژیم پهلوی نیست که همه ارکان آن فاسد بودند اما یک پرونده از فساد آنان در دادگاه تشکیل نشد؛ در این نظام مسئولان بسیاری هستند که زندگی پاکی دارند و در مقابل افرادی هم هستند که تخلف می کنند که باید با آنان برخورد شود.

نقدی همچنین به سیره زندگانی شهید زین الدین اشاره کرد و گفت: این شهید والامقام در اقامه نماز اول وقت و رعایت حقوق بیت المال اهتمام ویژه ای داشت و در وصیتنامه خود پیروی از راه امام حسین (ع) را عنصر اصلی پاسداری از اسلام نامید.

شهید مهدی زین ‏الدین در 18 مهرماه سال 1338 هجری شمسی، در خانواده‏ای مذهبی در شهر تهران متولد شد. با آغاز جنگ تحمیلی و رشادت ‏های فراوانی که شهید زین‏ الدین از خود نشان داد باعث شد تا فرماندهان مسئولیت‏ های حساس و کلیدی را به او واگذار کنند. بدین ترتیب، شهید زین‏الدین به عنوان مسئول شناسایی یگان ‏ها و پس از آن به عنوان مسئول اطلاعات عملیات سپاه دزفول و سپس مسئول اطلاعات عملیات محورهای سوسنگرد انتخاب شد.

او در عملیات بیت‏المقدس و آزادسازی خرمشهر، مسئولیت اطلاعات عملیات قرارگاه نصر را پذیرفت و در عملیات رمضان، به سرپرستی تیپ 17 علی‏ابن ابی‏طالب قم و سرانجام به فرماندهی لشکر 17 سپاه امام علی‏ بن ‏ابی ‏طالب(ع) قم منصوب شد.

در آبان سال 1363 شهید مهدی زین ‌الدین فرمانده لشکر 17 سپاه امام علی بن ابی طالب در دوران دفاع مقدس به همراه برادرش مجید (که مسئول اطلاعات و عملیات تیپ 2 لشکر علی‌بن ابیطالب(ع) بود) جهت شناسایی منطقه عملیاتی از کرمانشاه به سمت سردشت درحال حرکت بود که در درگیری با نیروهای ضد انقلاب به شهادت رسید.

بیست و چهارمین یادواره سردار شهید مهدی زین الدین و 6 هزار شهید استان قم با حضور آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه های علمیه، آیت الله مقتدایی دبیر شورای عالی حوزه های علمیه، حجت الاسلام و المسلمین مجتبی ذوالنوری و احمد امیر آبادی نمایندگان مردم قم در مجلس شورای اسلامی، سید مهدی صادقی استاندار قم، سردار غلامرضا احمدی فرمانده سپاه امام علی بن ابی طالب (ع)، جمعی از مسئولان ملی و استانی، روحانیت معزز و آحاد مردم شهید پرور استان قم برگزار شد.

در این مراسم از اولین جلد مجموعه نبردهای انقلابی که به کارنامه لشکر عملیاتی 17 علی بن ابی طالب (ع) در دوران دفاع مقدس می پردازد، رونمایی شد.

کد خبر 389876

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha