همشهری آنلاین: وزیر اقتصاد ایالت هِسِن آلمان کتاب «دوست بزرگ» نوشته‌ بابک صابری نویسنده حوزه کودک کشورمان را برای کودکان سرزمینش خواند.

انتشارات کودکان

 این وزیر آلمانی که پیش از یک سفر کاری به‌مدت یک‌ساعت به خواندن کتاب با صدای بلند برای ۱۲ کودک پسر و دختر پرداخت، کتاب «دوست بزرگ» نوشته بابک صابری و با تصاویر مهرداد زائری را انتخاب کرده بود. این اقدام او به‌مناسبت روز ملی «کتاب‌خوانی» صورت گرفت.

وی تاکید کرد: کودکان با کتاب‌خواندن می‌توانند تمرکز کنند و حرف خود را بهتر بیان کنند. خواندن، کودکان را قوی و به استقلال شخصی آن‌ها کمک می‌کند.

وزیر آلمانی کتاب نویسنده ایرانی را خواند

سینا یغمایی فعال نشر و ویراستار انتشارات کودکان در این زمینه گفت: «دوست بزرگ» نوشته دکتر بابک صابری برای اولین بار توسط انتشارات Baobab سوییس به آلمانی منتشر شد. این کتاب به فرانسوی هم ترجمه و منتشر شده است و به زودی به چینی، سوئدی، دانمارکی هم منتشر می‌شود.

این فعال عرصه نشر درباره افتخارات این کتاب کودکان گفت: «دوست بزرگ» برنده‌ جایزه‌ Huck Pack Preis 2016 و The White Ravens 2016 در آلمان شده است. این کتاب به کتاب‌خانه‌ کودک و نوجوان مونیخ نیز راه پیدا کرده است. از دیگر افتخاراتی که این کتاب بابک صابری کسب کرده است جایزه‌ بهترین کتاب بخش داستان تالیف کودک در هجدهمین جشنواره‌ کتاب کودک و نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سال ۱۳۹۵ است.

انتشارات کودکان که از ناشرین فعال حوزه کودک می‌باشد اکثر آثار بابک صابری را نشر می‌دهد. کتاب دوست بزرگ چاپ انتشارات نیستان است.

کد خبر 389908

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha