سه‌شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۱
۰ نفر

مسعود میر: سی سال پیش و همزمان با آغاز ورود موج مهاجران افغان به ایران، فعالیت برنامه جهانی غذا در کشور سر و شکل جدی به‌خود گرفت و روز گذشته همزمان با سی امین سالگرد فعالیت WFP در ایران نشست خبری به همین مناسبت برگزار شد.

نشست خبری

به گزارش همشهري، نماينده برنامه جهاني غذا در ايران با بيان اينكه «از بين رفتن گرسنگي كاري شدني است»، از يك ميليون افغاني داراي كارت آمايش در كشور و حدود 30هزار نفر تحت پوشش برنامه جهاني غذا سخن به ميان آورد و البته وجود 20مهمان شهر در 13استان كشور كه به واقع سرپناه‌هاي اين مهاجران در ايران به شمار مي‌روند.

اما آنچه حرف‌هاي نگار گرامي در اين نشست را براي اهالي فرهنگ متمايز ساخت حضور چهره‌هاي فرهنگي در اين مراسم بود. بهانه حضور سحر دولتشاهي، ليلي رشيدي و ويشكا آسايش در اين نشست داوري يك مسابقه نقاشي بوده كه در ميان حدود 6000كودك پناهجو از كمپ‌هاي مختلف برگزار شده است.

اين بازيگران پس از بررسي آثار در نهايت 30نقاشي را براي فروش در مراسم ويژه‌اي كه روز پنجشنبه با حضور نمايندگان سازمان ملل و سفراي كشورهاي مختلف در ايران برگزار خواهد شد، انتخاب كرده‌اند. البته در كنار اين بازيگران دو مهمان ويژه ديگر هم در اين نشست حضور داشتند:

عليرضا عصار كه در مراسم روز پنجشنبه حضار را به صداي گرمش مهمان مي‌كند و البته غلامرضا كاظمي‌دينان كه براي اهالي روابط عمومي چهره‌اي شناخته شده است. البته در برنامه ويژه روز پنجشنبه براي فروش نقاشي‌هاي برتري كه با مداد شمعي كشيده شده‌اند و حداقل 100دلار براي فروش قيمت خورده‌اند محدوديت‌هايي براي شركت درنظر گرفته شده كه مرتبط است با گام‌هاي نخستين برنامه جهاني غذا در امور اينچنيني.

ويشكا آسايش در اين نشست درباره چرايي انتخاب ۳۰ نقاشي از ميان انبوه آثار، به تعداد سال‌هاي حضور برنامه جهاني غذا در ايران اشاره كرد و گفت: انتخاب از بين اين نقاشي‌ها بسيار سخت بود زيرا هر كدام از آنها بيانگر قصه و زندگي بچه‌هاست. قرار است كه پنجشنبه شب اين ۳۰ نقاشي فروخته شود و درآمد حاصل از اين فروش مستقيم به خانواده صاحبان نقاشي‌ها داده ‌شود. همچنين بناست به مدرسه‌اي كه اين كودكان در آن درس مي‌خوانند هم كمك شود.

سحر دولتشاهي از ديگر اعضاي هيأت داوران هم با تأكيد بر اينكه انتخاب بين نقاشي‌ها بسيار سخت بوده، گفت: سعي كرديم عادلانه اين كار را انجام دهيم. ليلي رشيدي با اعلام اينكه هر كدام از اين نقاشي‌ها يك داستان است و يك ديد جامعه‌شناسي راجع به همه بچه‌هاي مهاجر كه در كمپ‌ها هستند، به ما مي‌دهد، تأكيد كرد: ما از اين طريق فكر و حس و حال آنها را مي‌سنجيم و اين نشان مي‌دهد كه اين بچه‌ها چقدر از نظر رواني و احساسي به حمايت نياز دارند و برگزاري اين نمايشگاه مي‌تواند به آنها كمك زيادي كند.

کد خبر 390046

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha