دوشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۳
۰ نفر

دهمین «هفت نگاه»، فروش سال هنرهاى تجسمى، عصر جمعه سوم آذرماه در فرهنگسراى نیاوران آغاز به‌کار مى‌کند.

هفت نگاه با مشاركت گالرى‌هاى آريا، الهه، گلستان، والى، هفت ثمر و ‌ماه مهر با هدف رونق‌افزايى به اقتصاد هنر و ارائه آثار هنرى اصيل با قيمت‌هاى مناسب، چون 10سال گذشته با محوريت فروش برگزار مى‌شود. در دهمين هفت نگاه از ميان انبوه آثار هنرى متقاضي، 200هنرمند منتخب شده‌اند كه با نمايش نقاشي، نقاشى‌خط و مجسمه مردم را به خريد اثر هنرى دعوت مى‌كنند. بنا بر اعلام اين گروه، هفت نگاه مانند هر سال كوشيده است ضمن ارائه آثارى با كيفيت خوب، قيمت‌هايى مناسب كه از 500هزار تومان تا هشتصد ميليون تومان را در بر مي‌گيرد پيشنهاد كند تا اقشار مختلف مردم به خريد آثار هنرى ترغيب شوند.

حضور 3نسل هنرمندان شاخص ايران در يكصد سال اخير از ديگر وجوه هفت نگاه است. ارائه آثار از چهره‌هاي شاخصي مانند سهراب سپهري، پرويز كلانتري، آيدين آغداشلو، علي‌اكبر صادقي، مسعود عربشاهي، فريده لاشايي، ژازه تباتبايي، محمدعلي ترقي‌جاه، ابراهيم جعفري، يعقوب عمامه‌پيچ، ابراهيم حقيقي، دريابيگي و با رويكردهاى بسيار متنوع زيباشناختى و موضوعى، ناگفته تورقي از تاريخ هنر ايران است.

معرفى استعدادهاى تازه نقاشى و مجسمه‌سازى از ديگر خصوصيات هفت نگاه است كه اين گروه همواره بدان تأكيد داشته و در دهمين دوره هم جواناني با استعداد و آثاري در خور توجه حضور دارند. نخستين هفت نگاه، اسفند1385 با حضور 140هنرمند در فرهنگسراى نياوران برپا شده بود و اينك به‌عنوان نمادى از همگرايى گالرى‌هاى تهران، تأثيرى بسزايى در تشويق اقشار مختلف مردم به خريد آثار هنرى داشته و مجموعه‌دارانى جوان را به جامعه تجسمى اضافه كرده است. دهمين هفت نگاه از عصر جمعه سوم آذر‌ماه در فرهنگسراي نياوران، روبه‌روي پارك نياوران آغاز به‌كار مى‌كند.‎

کد خبر 390047

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha