مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۹
۰ نفر

عباس ثابتی‌راد: با آزاد‌سازی‌ کامل پادگان ۰۶ که به پادگان آموزشی جواد‌الائمه تغییر نام یافته ‌است، بیش از ۳۵ هکتار به فضای سبز شهری اضافه می‌شود.

شهر

با طرح واگذاري اين پادگان به مديريت شهري، ارتش جمهوري اسلامي، اين پادگان را تخليه‌ كرده اما به‌دليل بوروكراسي اداري، اين پادگان هنوز در اختيار مديريت شهري قرار نگرفته‌است. ارتش همچنان اين پادگان را در اختيار داشته و از ورود و خروج كاركنان شهرداري به‌منظور خدمات‌رساني و نگهداري از فضاي سبز موجود در اين پادگان جلوگيري مي‌كند.

به گزارش همشهري، شهردار منطقه 4تهران با اعلام اينكه شهرداري آمادگي كامل دارد تا از فضاي سبز موجود در اين پادگان نگهداري كند، گفت: درصورت موافقت ارتش به‌صورت ويژه به فضاي سبز پادگان 06رسيدگي مي‌شود. به گفته حسيني، طي بازديدهاي مختلف از فضاي سبز پادگان 06و مكاتبات مختلف همچنان وضعيت رسيدگي به فضاي سبز موجود در آن مشخص نيست.

وي با اشاره به پيش‌بيني‌هاي صورت‌گرفته براي آبياري مطلوب درختان پادگان 06 گفت: با توجه‌ به نقش مهم فضاي سبز اين پادگان در تلطيف هواي شمال شرق تهران، با احداث 2 حلقه چاه آب تمهيدات لازم به‌منظور ذخيره و آبياري مطلوب درختان پادگان ۰۶ صورت گرفته است اما با توجه به نظامي بودن پادگان امكان آبياري درختان ميسر نيست.

سيدعليرضا حسيني اضافه كرد: از تابستان سال‌جاري چندين نوبت توسط شهرداري ناحيه ۳ منطقه ۴ نسبت به آبياري فضاي سبز و رسيدگي به درختان پادگان ۰۶ اقدام شده است اما در ادامه، به‌دليل نظامي بودن پادگان از ورود عوامل شهرداري به داخل پادگان براي آبياري درختان ممانعت شد. شهردار منطقه ۴ با ابراز نگراني از وضعيت درختان پادگان ۰۶ تأكيد كرد: شهرداري منطقه ۴ اين آمادگي را دارد كه درصورت موافقت ارتش، علاوه بر آبياري و حفظ درختان پادگان ۰۶ نسبت به ايجاد مكان تفريحي و گردشگري با حفظ فضاي موجود و توسعه فضاي سبز اقدام كند.

  • نگراني اداره محيط‌زيست شهر تهران

گزارش‌هاي گوناگوني كه در اختيار نهادهاي مسئول گذاشته‌ مي‌شود، حكايت از خشك شدن درختان پادگان 06دارد. رئيس اداره محيط‌زيست شهر تهران از خشك شدن درختان پادگان آموزشي 06 ارتش ابراز نگراني كرده‌است. محمد‌حسين بازگير اعلام كرده‌است: با توجه به واگذاري پادگان ۰۶ ارتش به مديريت شهري تيمي از همكاران ما براي بازديد به اين پادگان رفتند و متأسفانه مشاهده كردند كه از درختان آن محل نگهداري نمي‌شود. وي با اعلام اينكه نبايد اجازه دهيم درختي در يك خانه شخصي خشك شود، افزود: اگر باغي در مالكيت شخصي و در حال تخريب يا خشك شدن باشد شهرداري وظيفه دارد كه از آن باغ نگهداري كند و اجازه آسيب رساندن به آن‌ را ندهد. بازگير در ادامه افزود: اداره محيط‌زيست شهر تهران نامه‌اي به شهرداري براي نگهداري از درختان اين پادگان ارسال كرده و پيگير آن است تا شهرداري در كنار منافع خود به منافع زيست‌محيطي نيز توجه كند.

  • توضيحات چمران درباره وضعيت پادگان 06

رئيس سابق شوراي شهر تهران هم درباره سابقه پادگان 06توضيحاتي را ارائه كرد. مهدي چمران در گفت‌وگو با ايسنا، با اشاره به جزئيات واگذاري پادگان 06در خيابان پاسداران، گفت: ما در سال‌هاي اخير اصرار داشتيم اين پادگان به فضاي سبز عمومي تبديل شود. وي گفت: به لحاظ وسعت زمين‌هاي اين پادگان و بهاي بالاي زمين آن براي خريد، اين اقدام براي شهرداري ميسر نبود و از سوي ديگر با تبديل آن طبق ضوابط به منطقه مسكوني - تجاري و خدماتي هم موافق نبوديم.

رئيس پيشين شوراي شهر تهران افزود: بنابراين طرحي را ارتش به كميسيون ماده‌5 ارائه كرد كه براساس آن حدود 50درصد فضاي پادگان فضاي سبز باقي بماند و بقيه به فضاي خدماتي يا ساير نيازمندي‌ها و مسكوني تبديل شود كه مجموع آن هم از تراكم پهنه كمتر باشد كه اين طرح با پيشنهادهاي اصلاحي در كميسيون ماده 5 بررسي و تصويب شد و براي تصويب نهايي به شوراي‌عالي معماري و شهرسازي ارسال شد كه هنوز اين شورا بررسي‌هاي لازم را انجام نداده و هيچ‌گونه تصميمي نيز اخذ نكرده است.

  • واگذاري به‌صورت كامل انجام نشده است

واگذاري پادگان 06كه مركزي براي آموزش بسياري از جوانان اين مرز و بوم كه در راستاي صيانت از مرزهاي كشور همواره تلاش مي‌كرده‌اند، بود هنوز به‌صورت كامل صورت نگرفته‌است. ارتش جمهوري اسلامي ايران و شهرداري تهران بر سر واگذاري اين پادگان به مديريت شهري به توافق رسيده‌اند اما روند واگذاري اين پادگان همچنان در چرخه پيچيده اداري گير كرده‌است. پادگان همچنان در اختيار ارتش جمهوري اسلامي بوده و قرار است به‌زودي به شهرداري تهران واگذار شود. اما آنچه در اين روزها بيش از هر چيز مايه نگراني است، خشك شدن درختان اين پادگان است؛ درختاني كه مي‌تواند سرانه فضاي سبز محدوده شمال شرق تهران و به‌ويژه محدوده پاسداران كه اتفاقا به لحاظ فضاي سبز سرانه پاييني دارد، بسيار مفيد و راهگشا باشد.

کد خبر 390060

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha