مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۸
۰ نفر

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران در واکنش به ادعاهای شهردار سابق تهران درباره تعطیلی خط ۷ متروی تهران که آن‌را اقدامی سیاسی دانسته بود، قالیباف را دعوت به مناظره کرد.

مترو

محسن پورسيدآقايي با انتقاد از بي‌توجهي مديران سابق شهرداري تهران به ايمني مسافران مترو، گفت: به‌طور قطع مديريت جديد شهرداري تهران نه فقط براي ايمني و سلامت مردم، بلكه براي آرامش ذهني جامعه هم اهميت قائل است. وي افزود: اگر چنين اولويتي مطرح نبود آسان‌تر بود در همان هفته آغازين شروع كار به استناد مكاتبه وزارت كشور، اعلام نظر محرمانه نهادهاي نظارتي و تذكرات پي‌در‌پي اعضاي محترم شوراي شهر، خط 7مترو را تعطيل كنيم.

معاون شهردار تهران در ادامه گفت: آقاي قاليباف لابد مطلعند كه معناي افتتاح خط مترو بدون هواكش و سيگنالينگ و پايانه چيست؟ حتما مي‌دانند كه قطارهاي خط 7را با جرثقيل از دهانه شفت به پايين رساندند تا اين خط به هر قيمتي شده، به‌دست ايشان افتتاح شود.

احتمالا مطلع شده‌اند كه ما در كار كارشناسي آن قدر تأني و صبوري كرديم كه نهايتا در جلسه‌اي با حضور مديرعامل منصوب ايشان در مترو، نبود ايمني كافي در اين خط به اثبات رسيد و بعد با اجماع كارشناسان تصميم به تعطيلي اين خط گرفته شد. وي با انتقاد از سياسي‌كاري مديريت سابق شهرداري تهران، تصريح كرد: سياسي‌كاري افتتاح اين خط بود و نه تعطيلي آن و اگر ما بناي كار سياسي داشتيم معنا و تبعات اين اقدام نمايشي به راحتي قابل توضيح به افكار عمومي بود.

معاون حمل‌ونقل و ترافيك شهرداري تهران تأكيد كرد: اگر واقعيت‌هاي عملكرد گذشته در بسياري از حوزه‌ها كمتر گفته مي‌شود، فقط و فقط به‌خاطر اين است كه اعتماد مردم به نهاد شهرداري كه در سال‌هاي گذشته به حد كافي آسيب ديده است، بيش از اين مخدوش نشود، اما در عين حال اگر ترديد دارند يا نمي‌خواهند بپذيرند كه افتتاح خط ۷ مترو عجولانه و بازي تبليغاتي با جان و سلامت مردم بوده است، بنده براي مناظره در اين خصوص در هر دانشگاهي كه ايشان تعيين كنند، اعلام آمادگي مي‌كنم.

  • سياسي‌كاري در مترو

محمدباقر قاليباف، شهردار پيشين تهران ديروز در مراسمي با اشاره به پرونده املاك‌نجومي گفت: هيچ‌وقت منكر اشكال و تخلفات در شهرداري تهران نيستم و من و همكارانم آمادگي داريم كه به آنها رسيدگي شود. وي همچنين تعطيل كردن خط 7 مترو را اقدامي سياسي دانست.

کد خبر 390062

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha