سه‌شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: کسب و کار نوپایی در بریتانیا با همکاری شرکت شل و شرکت ارجنت انرژی در تلاش است با قهوه سوختی تولید کند تا اتوبوس‌های لندن به جای گازوئیل استفاده کنند.

براساس گزارش CNN، شركت بايو‌بين با مجوز سازمان حمل و نقل عمومي لندن تاكنون توانسته 6000 ليتر روغن قهوه توليد كند، اين مقدار سوخت براي تامين سوخت مورد نياز سالانه يك اتوبوس شهري كافي خواهد بود.

اين شركت با جمع‌آوري تفاله‌هاي قهوه از كارخانه‌ها،‌ رستوران‌ها و كافي‌شاپ‌هاي شهر، آنها را به مجتمع‌هاي بازيافت انتقال مي‌دهد و در اين مكان پس از خشك كردن تفاله‌ها،‌روغن قهوه استخراج مي‌شود.

اين روغن سپس با ديگر تركيبات سوختي مخلطو شده و سوختي زيستي به نام B20 را ايجاد مي‌كند كه مي‌توان از آن بدون نياز به افزودني يا بهبود‌دهنده، در خودروهاي ديزلي استفاده كرد.

به گفته اين شركت تفاله‌هاي قهوه به شدت گرمازا بوده و حاوي تركيبات ارزشمندي هستند كه آنها را به منبعي ايده‌آل از سوخت زيستي و پاك تبديل مي‌كند. شركت بايو‌بين تخمين زده‌است كه در بريتانيا سالانه 500 هزار تن تفاله قهوه توليد مي‌شود كه بيشتر اين ماده ارزشمند به زباله‌دان ريخته شده و به منبعي براي توليد گازهاي گلخانه‌اي تبديل مي‌شوند.

اين شركت علاوه بر سوخت زيستي كنده‌ها‌يي از جنس قهوه توليد مي‌كند كه مي‌توان از آن به جاي كنده‌ةاي درخت براي سوزاندن درون شومينه استفاده كرد.

کد خبر 390123

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha