همشهری آنلاین: روایتی تکان‌دهنده از عشق در دوران جنگ‌های داخلی سریلانکا برنده جایزه ۲۵ هزار دلاری موسوم به جایزه DSC مربوط به ادبیات جنوب آسیا شد.

تامیل

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از گاردين، «داستان يك ازدواج كوتاه» نوشته آنوك آرودپراگاسام وحشت‌هاي ناشي از 26 سال جنگ داخلي سريلانكا را در قالبي داستاني عاشقانه به تصوير كشيده است. اين رمان براي رسيدن به گران‌ترين جايزه ادبي جنوب آسيا چهار رقيب ديگر را شكست داد و جايزه نقدي 25 هزار دلاري (19 هزار پوندي) را در حاشيه جشنواره ادبي داكا در بنگلادش دريافت كرد.

«داستان يك ازدواج كوتاه» در نخستين سال‌هاي دهه در منطقه‌اي با مردم تاميل مي‌گذرد و ماجراي ازدواج دينش و گانگا را روايت مي‌كند؛ پسر و دختري كه در روزهاي پاياني يك درگيري خونين به هم مي‌رسند و زندگي آنها تحت تاثير جنگي ويرانگر قرار مي‌گيرد. آرودپراگاسام كه خودش تاميل است و در جنوب سريلانكا زندگي كرده، گفته بود «داستان يك ازدواج كوتاه» تلاشي است براي نشان دادن تصويري واقعي از زيستن در يك منطقه جنگ‌زده.

جايزه ادبي DSC از سال 2011 به بهترين آثار داستاني اعطا مي‌شود كه شرايط زندگي و مردم منطقه جنوب آسيا را به شكلي واقعي و تاثيرگذار به تصوير كشيده باشند. امسال «زيستن» آنجالي جوزف، «روز انتخاب» آراويند آديگا، «اتحاديه بمب‌هاي كوچك» كارن ماهاجان و «جنگل‌هاي شب» استفن آلتر چهار نامزد ديگر بودند.

کد خبر 390183

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha