چهارشنبه ۲۱ آذر ۱۳۸۶ - ۲۰:۱۴
۰ نفر

نعیمه دوستدار: حمیدرضا بوالحسنی مترجم کتاب این هفته ماست که چندی پیش هم مهمان مجله خانواده بود و خودش کتابش را به ما هدیه کرد.

این مترجم جوان که بر سرطانش غلبه کرده، تمام مراحل انتشار این کتاب را با دقت گذرانده و حالا این کتاب پیش روی شماست و می‌تواند الهام‌بخش خانواده‌هایی باشد که با سرطان دست و پنجه نرم می‌کنند.

«می‌خواهم در 100سالگی بمیرم، در حالی که پرچم کشورم روی دوشم باشد و سوار بر دوچرخه‌ام فریادزنان از فراز کوه‌های آلپ با سرعت 75 مایل در ساعت بگذرم و خط پایان را با شنیدن تشویق‌ها و غریوهای شادی همسر و فرزندان‌ام طی کنم... مرگ تدریجی برای من معنا ندارد؛ هیچ کاری را به تدریج و آهستگی انجام نمی‌دهم حتی نفس کشیدن را. همه چیز را به سرعت انجام می‌دهم؛ سریع می‌خورم، سریع می‌خوابم و...».

تا حالا دستبندهای زردرنگ مبارزه با سرطان را دیده‌اید که به نام لانس آرمسترانگ در سراسر دنیا فروخته می‌شود؟ رنگ زرد، یادآور مبارزه جهانی با سرطان است.
سرطان پایان زندگی نیست. خیلی از آدم‌هایی که آن را تجربه کرده‌اند، این حرف را ثابت می‌کنند. شاید مهم‌ترین راه برای غلبه برسرطان، جادوی فکر درمانگر بیمار باشد.

اسطوره سرطان

«سرطان؛ بهترین رویداد زندگی من»، ترجمه زندگی پرفراز و نشیب اسطوره دوچرخه‌سواری جهان، فاتح 7 دوره مسابقات بین المللی توردوفرانس و قهرمان به تمام معنای عرصه نبرد با سرطان یعنی لانس آرمسترانگ است. زندگی او یک حماسه به تمام معناست که می‌تواند هر انسانی را تحت‌تاثیر قرار دهد و شیوه نگرش جدیدی به او ببخشد.

مترجم این کتاب حمیدرضا بوالحسنی است که خواندن داستان زندگی این مرد، زندگی او را نیز کاملا متحول کرده است. حتما ماجرای او را که در یکی از شماره‌های مجله منتشر شده بود، خوانده‌اید. خود او هنگام خواندن اصل این کتاب، در حال گذراندن مراحل شیمی‌درمانی و پرتودرمانی بوده است.

خواندن این کتاب، او را سرشار از انرژی درونی و امید و نشاط کرده، تا آنجا که پس از پایان یافتن آخرین دوره شیمی‌درمانی‌اش تصمیم می‌گیرد این کتاب را ترجمه کند تا بیماران سرطانی، ورزشکاران و حتی مردم عادی هم از آن انگیزه حیات بگیرند.

این کتاب 10 فصل و 2 ضمیمه دارد که در هر کدام از آنها بخشی از زندگی لانس آرمسترانگ متبلور شده است. مترجم، چند فصل اول کتاب را در دوران 48روزه عمل پیوند مغز استخوان در بیمارستان شریعتی تهران ترجمه کرده و فصول باقیمانده را در دوران نقاهت پس از پیوند.

سرنوشت عوض می‌شود

داستان زندگی آرمسترانگ با توصیف بیماری او و وضعیت اندام زخم‌خورده‌اش آغاز می‌شود. او که فقط 40 درصد شانس زنده‌ماندن داشت، پس از یک سال نبرد مداوم، سرانجام پیروز شد و در سال 1997، به تیم دوچرخه‌سواری آمریکا پیوست و قهرمانی‌های مختلف را تجربه کرد. او در این سال‌ها از طرف نشریات و شبکه‌های معتبری چون بی‌بی‌سی، آسوشیتدپرس و اس‌پی‌ان به عنوان ورزشکار مرد سال معرفی و برگزیده شد. در سال‌های2002 تا 2006 نیز موفق شد لقب «بهترین ورزشکار جهان» را از آن خود کند.

لانس آرمسترانگ هنگامی‌که در مقابل چشمان خیره مجسمه ژاندارک، تاج قهرمانی هفتمین دوره مسابقات توردوفرانس را بر سر نهاد، پس از 14 سال با دوچرخه‌سواری وداع کرد تا از خود یک اسطوره بسازد.

حقیقت این است که انسان‌ها می‌میرند؛ حتی خیلی از کسانی که به طورجدی با سرطان‌شان مبارزه می‌کنند هم در نهایت موفق به غلبه بر آن نمی‌شوند اما تجربه نشان داده که به هرحال، شکل پذیرفتن بیماری و برخورد با آن می‌تواند بر سرنوشت بیمار و اطرافیان‌اش اثر بگذارد. حسن خواندن کتاب هم همین است؛ اینکه دریچه تازه‌ای به روی همه کسانی گشوده شود که بر اساس آن و با تکیه بر نیروهای درونی و قدرت نهانی وجود آدمی، بر بیماری‌شان غلبه کرده و اگر بیمار هم نیستند، از آن به عنوان وسیله‌ای برای غلبه بر ضعف‌های دیگر انسانی‌شان استفاده کنند.

از جذابیت‌های این کتاب این است که به شیوه‌ای داستانی تنظیم شده‌و به این ترتیب شما می‌توانید در ماجراهای تلخ و شیرین یک شخصیت مشهور جهانی شریک شوید.
این کتاب را انتشارات «تحقیقات نظری» در اصفهان منتشر کرده است و اگر می‌خواهید آن را تهیه کنید می‌توانید به سایت اینترنتی www.csf.ir مراجعه کنید یا با شماره تلفن 2217006-0311 تماس بگیرید. کتابفروشی جهاد دانشگاهی اصفهان هم این کتاب را دارد.

کد خبر 39043

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مهارت‌های زندگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز