مطابق مصوبه مجلس سهام ۷ پالایشگاه که از سبد سهام عدالت خارج شده بود بار دیگر به این سبد بازگشت سال قبل هیأت دولت مصوب کرد تا ٢٠ درصد از سهام شرکت‌های پالایش نفت اصفهان،

 تبريز، لاوان، تهران، شيراز، كرمانشاه و بندرعباس از فهرست شركت‌هاي واگذار شده به طرح توزيع سهام عدالت خارج شود اين به‌معناي اين بود كه اين شركت‌ها بايد بار ديگر توسط دولت اداره مي‌شدند. براساس تصميم هيأت دولت قرار بود اين شركت‌ها به مردم واگذار شودند اما از فهرست خارج شد و قرار شد توسط شركت ملي پالايش و پخش فرآورده‌هاي نفتي ايران اداره شوند.
اطلاعات آماري نشان مي‌دهد كه ارزش 7پالايشگاه خارج شده از فهرست واگذاري بيشتر از 25هزار ميليارد تومان است.

به اين ترتيب مي‌توان گفت با درنظر گرفتن سهم 20درصدي دولت جمع كل ارزش سهامي كه از سبد سهام عدالت خارج شده بود رقمي در حدود 1.5ميليارد دلار بود. همين موضوع منجر به بروز اختلاف‌هايي بين دولت و مجلس شد و در نهايت آنطور كه روز گذشته تسنيم گزارش و سندش را هم منتشر كرد مجلس مصوب كرد بار ديگر اين شركت‌ها به سبد سهام عدالت باز گردند.
براساس متن گزارش نظارتي مجلس در تاريخ 20تير‌ماه سال‌جاري هيأت تطبيق قوانين مجلس مصوبه اسفند 95 هيأت وزيران مبني بر خروج 20درصدي سهام چند شركت پالايش نفتي را لغو كرده است.

فروردين‌ماه سال‌جاري رئيس كميسيون اقتصادي مجلس نسبت به مصوبه هيأت وزيران درباره خارج كردن 7پتروشيمي و شركت بورسي سودده از سبد سهام عدالت انتقاد و تأكيد كرده بود: نمايندگان مجلس در نامه‌اي به آقاي لاريجاني از وي خواسته‌اند كه مصوبه هيأت وزيران پيرامون خارج كردن 7پتروشيمي و شركت بورسي سودده از سبد سهام عدالت را در هيأت تطبيق مصوبات دولت با قوانين ملغي كند. هرچند مدتي در اين خصوص خبري منتشر نشده اما حالا مشخص شده اين مصوبه توسط مجلس لغو شده است.

کد خبر 390538

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha