همشهری آنلاین: مدیر عامل بنیاد سینمایی فارابی از تدوین شیوه نامه‌ای برای حمایت از کسب و کارهای نوپای حوزه سینما در عرصه مجازی خبر داد و گفت: این شیوه نامه ذیل طرح جامع سینما در این بنیاد تدوین خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، علیرضا تابش در گفت‌وگو با ایرنا گفت: خوشبختانه بازارهای جدید در فضای مجازی به وجود آمده و طی سالیان گذشته تاکنون گسترش پیدا کرده است.

وی اظهار داشت: از طرفی ظرفیت عظیم تولیدات سینمایی حرفه‌ای، کوتاه، مستند و انیمیشن وجود دارد و تلاش‌هایی در سالهای اخیر برای رشد بازار سینمای ایران در حوزه تجارت الکترونیک صورت گرفته است.

مدیر عامل بنیاد سینمایی فارابی اظهار داشت: تلاش‌های انجام شده در این حوزه کافی نیست و کسب و کارهای نوپا در حوزه سینما باید رشد و شتاب بیشتری پیدا کند.

تابش گفت: ذیل «طرح جامع سینما» در بنیاد سینمایی فارابی مشغول تدوین شیوه‌نامه‌ای برای حمایت از کسب و کارهای نوپا در فضای مجازی به منظور رونق صنعت تصویر در این قلمرو هستیم و پس از تصویب نهایی، جزییات بیشتر این طرح اعلام خواهد شد.

وی تاکید کرد: معتقدیم که سینمای ایران ظرفیت‌های ارزشمندی دارد که باید در فضای دیجیتال و فضای اینترنتی بیشتر معرفی و شناخته شود تا مصرف کنندگان داخلی و خارجی فیلم‌های ایرانی و محصولات سینمایی کشور بتوانند در عرصه‌های مختلف از بستر وب، رسانه‌های مجازی و پلتفرم‌هایی که دسترسی آسان‌تری برای آنها ایجاد می‌کنند از این محصولات استفاده کنند.

  • تاکید بر پیوند فضای مجازی و سینمای ملی

مدیر عامل بنیاد سینمایی فارابی اظهار داشت: مشاغل و کسب و کارهایی در سینما هست که به صورت سنتی شکل گرفته و به حیات خود ادامه می دهند که چنانچه این کسب و کارها در فضای دیجیتال و اینترنتی، طراحی و حمایت شوند رونق خواهند گرفت.
تابش اظهار داشت: نسل جدیدی در سینمای ایران وارد شده که می توان با اتکا به دانش، خلاقیت و نوآوری این نسل و امکاناتی که فضای دیجیتالی جهان و کشور به آنها می دهد، پیوندی میان فضای مجازی و سینمای ملی به وجود آورد.

وی ابراز امیدواری کرد همواره شاهد رشد و رونق حوزه سینما به ویژه در فضای مجازی و دیجیتال بیش از گذشته باشیم و از این طریق علاوه بر معرفی و تبیین ظرفیت های موجود در راستای معرفی فرهنگ غنی ایرانی اسلامی گام های بلندی برداشته شود.

  • غنای فرهنگی و هنری ایران را به کمک رسانه های دیجیتال معرفی و تبیین کنیم

مدیر عامل بنیاد سینمایی فارابی گفت: واقعیت این است که کشور ما از غنای فرهنگی، هنری و ادبی سرشاری برخوردار است اما هنوز آنچنان‌ که باید و شاید نتوانسته‌ایم که این غنای فرهنگی را در قالب و زبان سینما و تصویر فراگیر کنیم، از این رو نیاز است به کمک رسانه‌های دیجیتال و زیرنویس و برگردان (دوبله) آثار تولیدی به زبان‌های مختلف دنیا، در فضای اینترنتی و تلویزیون های خارجی، هنر و فرهنگ غنی خودمان را در همه زمینه‌ها به دنیا معرفی کنیم.

کد خبر 390618

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha