دوشنبه ۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: پوستر ششمین همایش «۱۰ روز با عکاسان» با طراحی حامد جابرها رونمایی شد.

عکس

به گزارش مهر، پوستر ششمین همایش «۱۰ روز با  عکاسان» با طراحی حامد جابرها در خانه­ هنرمندان شماره ۲ رونمایی شد.

در مراسم رونمایی پوستر ششمین همایش «۱۰ روز با  عکاسان» جمعی از عکاسان، اعضای هیات مدیره انجمن عکاسان ایران و انجمن های تخصصی عکاسی و مدیرعامل خانه هنرمندان ایران حضور داشتند.

ساعد نیک ذات دبیر ششمین همایش «۱۰ روز با  عکاسان» در مراسم رونمایی پوستر این همایش گفت: امسال در انجمن عکاسان ایران کمیته همایش ها و جشنواره ها فعال و قرار شد برای هماهنگی بیشتر در برگزاری همایش ها از جمله همایش «۱۰ روز با  عکاسان» آیین نامه ای تدوین شود. برهمین اساس کمیته همایش ها پیش نویس آیین نامه ای را تدوین کرد و ششمین همایش «۱۰ روز با  عکاسان» بر اساس این آیین نامه برگزار می شود. به همین ترتیب قرار شد کسی به عنوان دبیر ششمین دوره «۱۰ روز با  عکاسان» انتخاب شود که به اصول و مسایل انجمن آشنا باشد و از طریق کمیته همایش های انجمن دبیر به هیات مدیره انجمن عکاسان ایران معرفی شد و من به عنوان دبیر این دوره ۱۰ روز با عکاسان انتخاب شدم.

نیک ذات در ادامه گفت: در ابتدا شورای علمی همایش را تعیین کردم و رویکردهای مورد نظر هیات مدیره انجمن به شورای علمی ارایه و شعار «عکاسی ایران، نگاهی به خود، نگاهی به جهان» انتخاب شد و شورای علمی بر اساس رویکردها و شعار این دوره برنامه های علمی و نشست ها را برنامه ریزی کرد.

دبیر ششمین همایش «۱۰ روز با  عکاسان» با اشاره به مشارکت انجمن های تخصصی عکاسی در این همایش گفت: در سه دوره اخیر «۱۰ روز با  عکاسان»، انجمن های تخصصی عکاسی با انجمن عکاسان ایران همکاری دارند و در این دوره با توجه به شعار برنامه های خود را تبیین و به شورای علمی و شورای هنری همایش ارایه کردند و پس از بررسی برنامه ها در شورای علمی و شورای هنری، برنامه های نهایی نمایشگاهی، کارگاهی و نشست های انجمن های تخصصی مشخص شد.

نیک ذات افزود: شهرستان ها از برنامه «۱۰ روز با  عکاسان» و انجمن عکاسان ایران انتظار دارند و در دوره های قبل نیز به استان ها پرداخته شده است اما برای این دوره برنامه هایی برای استان های خراسان بزرگ و آذربایجان غربی در نظر گرفته شد و برای کیوریتوری و مدیریت این نمایشگاه سعی کردیم افرادی انتخاب شوند که از عکاسی این استان ها شناخت جامع داشته باشند که کیارنگ علایی برای مدیریت نمایشگاه خراسان و رومین محتشم برای نمایشگاه آذربایجان غربی انتخاب شدند.

دبیر ششمین همایش «۱۰ روز با  عکاسان» گفت: بخش نگاه شخصی به پیشنهاد مجید ناگهی در این همایش راه اندازی شده و مورد استقبال قرار گرفته و بخش فعال و مبتنی بر ارتباط رو در رو است. در این دوره نیز یک گالری به بخش نگاه شخصی اختصاص یافته است که عکاسان تجربه های خود را با نمایش عکس بیان می کنند.

نیک ذات در ادامه با معرفی مدیران ششمین همایش «۱۰ روز با  عکاسان» اظهار کرد: پوستر ششمین همایش «۱۰ روز با  عکاسان» با طراحی حامد جابرها منتشر و ۲ پوستر دیگر نیز برای برنامه های استان های خراسان و آذربایجان غربی طراحی شده است.

نیک ذات در پایان از حمایت هیات مدیره انجمن عکاسان ایران و حمایت و همکاری خانه هنرمندان ایران قدردانی کرد.

مجید رجبی معمار مدیرعامل خانه هنرمندان ایران نیز در این مراسم گفت: تبریک می گویم که همایش «۱۰ روز با  عکاسان» به ششمین دوره رسیده است و امیدوام این برنامه سال ها برگزار شود. خانه هنرمندان ایران نیز متعلق به هنرمندان و مجموعه خانه در خدمت این برنامه است.

در پایان مهدی وثوق نیا مدیر هنری ششمین همایش «۱۰ روز با  عکاسان» درباره پوستر همایش گفت: سعی شد با نگاه متفاوت و سورئال با توجه به شعار این دوره که «عکاسی ایران؛ نگاهی به خود، نگاهی به جهان» است پوستری طراحی شود که تامل برانگیز باشد و در روندی که عکاسی ایران بیشتر در حال جهانی شدن است، نگاه و تفکر درباره آینده را بیان کند و از المان های مستقیم در طراحی استفاده نشده است.

کد خبر 390681

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha