همشهری آنلاین: وزیر بهداشت در سومین سفر خود به سرپل ذهاب در حاشیه بازدید از بیمارستان بانگر این شهر گفت: برنامه بازسازی و نوسازی خانه‌های بهداشت و مراکز جامع سلامت در مناطق زلزله‌زده در کمتر از یک سال بازسازی و نوسازی می‌شوند.

وزیر بهداشت

سيدحسن هاشمي افزود: جايگزيني ٦٢ كانكس براي خانه‌هاي بهداشت تخريب شده در دستور كار است و تاكنون ٣٠ عدد كانكس جايگزين شده و اين تعداد به تدریج افزوده مي‌شود.

او افزود: با توجه به بررسي‌هاي صورت گرفته، مشخص شد، ٦٢ خانه بهداشت تخريب شده و حدود ١٤٠ خانه بهداشت نيز اسيب جدي ديده و بايد تعمير شود، البته به جز رخداد زلزله، قديمي بودن ساختمان خانه‌هاي بهداشت مزيد بر علت بوده است ولذا بايد به طور كامل نوسازي شوند.

  • خدمات بهداشتي و درماني در هيچ روستايي متوقف نشده است

وزير بهداشت گفت: خدمات بهداشتي و درماني در هيچ روستايي متوقف نشده است. بهورز در اكثر روستاها حضور دارد و به صورت دهگردشي علاوه بر انجام واكسيناسيون و مراقبت از بيماران صعب العلاج و مادران باردار، وضعيت آب آشاميدني و اغذيه مردم نيز كنترل می‌شود.

هاشمي تصريح كرد: بايد گفت، وزارت بهداشت دقيق ترين آمار را از تعداد بيماران خاص و صعب العلاج و مادران باردار دارد، زيرا اين افراد پرونده الكترونيك سلامت دارند و اطلاعات آنها از وضعيت سلامت‌شان ثبت شده است.

وزيربهداشت درباره جايگزيني كانكس براي خانه‌هاي بهداشت در مناطق زلزله زده توضيح داد: تاكنون ٣٠ عدد كانكس جايگزين شده و اين تعداد به تدریج افزوده مي‌شود، اما نكته اينجاست كه بهورز آخرين نفري است كه در هر روستا امكانات مشابه ديگران را دريافت مي‌كند.

وزير بهداشت بر حضور مسئولان كشور در مناطق زلزله زده تاكيد كرد و گفت: حضور مسئولان ارشد كشور در اين مناطق و بازديد از وضعيت مردم، مي‌تواند تاثير به سزايي در تصميم گيري‌هاي واقع بينانه داشته باشد.

کد خبر 390705

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha