همشهری آنلاین: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با بیان اینکه ۴۰ هزار خودروی تاکسی در تهران نیازمند تعویض کاتالیست هستند، گفت: شهرداران باید فضای سبز شهر خود را به حد استاندارد برسانند.

تاکسی

به گزارش فارس، کیومرث کلانتری مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران در حاشیه جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای استان تهران، گفت: طبق روال جلسات گذشته دستگاه‌های اجرایی موظفند گزارشی از اقداماتی که بر اساس مصوبه سال 93 هیأت وزیران در ارتباط با کاهش آلودگی هوا بر عهده آن دستگاه است را ارائه دهند.

وی افزود: مقرر شد اداره کل منابع طبیعی استان تهران در خصوص توسعه فضای سبز در حد استانداردهای تعریف شده در برنامه جامع شهرستان‌ها، زمین اختصاص دهد و در ارتباط با تولید نهال نیز نهال لازم و کافی در فصول درختکاری در اختیار شهرداری‌ها و دهیاری‌ها قرار دهد.

کلانتری با اشاره به اینکه تأمین منابع مالی توسعه فضای سبز از محل عوارض آلایندگی و یا ارزش افزوده و یا از محل کمک‌های دولت به شهرداری‌ها خواهد بود، اظهار داشت: شهرداران باید فضای سبز شهر خود را به حد استاندارد برسانند.

وی مسائل مربوط به خودرو و حمل و نقل عمومی را نیز از جمله موارد مطرح شده در سومین جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای استان تهران عنوان کرد و افزود: در این جلسه روند جایگزینی موتورسیکلت‌های برقی و ایجاد زمینه برای ورود خودروهای برقی مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد وزارت صنعت، معدن و تجارت احداث یک واحد مونتاژ و یا تولید خودرو و موتور سیکلت برقی در داخل شعاع 120 کیلومتری تهران را پیگیری کند تا زمینه جایگزینی با اولویت موتورسیکلت های برقی به جای موتور سیکلت های کاربراتوری و انژکتوری انجام شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران و دبیر کارگروه ، بررسی جایگزینی و تعویض تاکسی‌های فرسوده و نیز تعویض کاتالیست خودروهای تاکسی در حال تردد در کلانشهر تهران با حضور نماینده شهردار تهران را از دیگر موضوعات مطرح شده در این جلسه عنوان کرد و گفت: بر اساس مصوبه هیأت وزیران در سال 93، شهرداری‌ها موظف هستند، که کاتالیست های خودروهای عمومی در حال تردد در شهرها را تعویض کنند تا بار آلایندگی خودرو کاهش یابد.

دبیر کارگروه کاهش آلودگی هوای تهران افزود: چنانچه تعویض کاتالیست‌ها انجام نشود، اگر بنزین یورو 4 هم به تاکسی ها تحویل داده شود و خودرو فاقد کاتالیست کاهش دهنده آلایندگی باشد، تفاوتی با بنزین یورو 2 نخواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه باید همزمان با تحویل بنزین یورو4، خودروها هم بتوانند از کاهش دهنده آلایندگی استفاده کنند، تصریح کرد: نماینده شهرداری از عدم تامین منابع مالی برای این اقدام خبر داد و بر اساس تصمیم کارگروه مقرر شد از محل عوارض آلایندگی برای تعویض کاتالیست خودروها پرداخت شود.

کلانتری اظهار داشت: 40 هزار خودرو تاکسی در تهران نیازمند تعویض کاتالیست عمل کننده در زمینه کاهش آلودگی هوا هستند.

کد خبر 390708

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha