همشهری آنلاین: میلیاردها دلار صرف ساخت و ساز ورزشگاه‌هایی می‌شود که به مناسبت رویدادی ورزشی،‌مانند جام جهانی بنا می‌شوند، بناهایی که پس از پایان رویداد‌ها تقریبا بی‌استفاده می‌شوند.

براساس گزارش نيواطلس، از اين رو قطر،‌ميزبان دور بعدي جام جهاني در سال 2022 تصميم دارد ورزشگاهي مدولار يا تكه تكه بنا كند كه علاوه براينكه نياز اين كشور براي رقابت‌هاي جام جهاني را تامين خواهد كرد،  بلكه مي‌تواند مشكل بي‌استفاده ماندن پس از رقابت‌ها را به واسطه قابليت جدا شدن قطعاتش از يكديگر و امكان سرهمبندي شدن به شكلي ديگر و در مكاني متفاوت، برطرف سازد.

ورزشگاه راس ابو عبود توسط شركت معماري اسپانيايي به نام فنويك ايريبارن طراحي شده‌است و در ساخت آن  از كانينرهاي فلزي كه در صنعت حمل و نقل كارايي دارند، استفاده خواهد شد. هريك از اين كانتينرها حاوي صندلي‌هاي متحرك، استند‌هاي امتياز و دستشويي هستند و مي‌توان پس از پايان رقابت‌ها تمامي اين قطعات را از يكديگر جدا كرد.

اين به آن معني است كه مي‌توان كل اين ورزشگاه را در جايي ديگر و شايد براي دور بعدي جام جهاني بنا كرد و يا از تكه‌هاي آن براي بناي ورزشگاه‌هاي كوچكتر يا مكان‌هاي فرهنگي استفاده كرد. اين ورزشگاه 40 هزار نفري قرار است در سال 2020 تكميل شود و سازندگان آن اميدوارند اين بنا به مدل معماري پايدار در زمينه طراحي ورزشگاه‌ها تبديل شود.

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

برچسب‌ها

۷ آذر ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۳