همشهری آنلاین: دربی منطقه "روهر" میان بوروسیا دورتموند و شالکه با تساوی ۴ بر ۴ به پایان رسید. مونشن‌گلادباخ، هامبورگ، هرتا برلین، بایر لورکوزن، لایپزیگ، فرایبورگ و آٰگسبورگ از تیم‌های موفق هفته سیزدهم بوندس‌لیگا بودند.

Obameyang
  • هانوفر یک - اشتوتگارت یک

پیکارهای هفته سیزدهم بوندس‌لیگا شامگاه جمعه (۲۵ نوامبر/ 3 آذر) با برگزاری دیدار هانوفر مقابل اشتوتگارت آغاز شد. پیکار دو تیم پس از ۹۰ دقیقه تلاش و دوندگی با تساوی یک بر یک به پایان رسید. این نخستین بار در فصل جاری بود که اشتوتگارتی‌ها موفق شدند در خانه حریف خود امتیاز کسب کنند.

  • بوروسیا مونشن‌گلاباخ ۲ - بایرن مونیخ صفر

بایرن مونیخ، صدرنشین بوندس‌لیگا در هفته ۱۳ طعم ناکامی را چشید. سرخ‌پوش‌های مونیخ با نتیجه ۲ بر یک مغلوب میزبان خود، بوروسیا مونشن‌گلاباخ شدند. این نخستین شکست بایرن مونیخ تحت سرمربی‌گری یوپ هاینکس در فصل جاری محسوب می‌شد. بایرن مونیخ علی‌رغم این ناکامی با ۲۹ امتیاز در رأس جدول است. مونشن‌گلادباخ نیز با این پیروزی به رده چهارم جدول صعود کرد.

  • بوروسیا دورتموند ۴ - شالکه ۴

حساس‌ترین پیکار هفته ۱۳ بوندس‌لیگا دربی مشهور منطقه "روهر" بود که میان تیم‌های بوروسیا دورتموند و شالکه انجام گرفت. ۹۱مین دربی میان دو تیم بعد از ظهر شنبه در حضور ۸۰ هزار تماشاگر در زمین دورتموند برگزار شد. زردپوش‌های دورتموند پیکار مقابل حریف دیرینه خود را توفانی آغاز کردند و در عرض ۲۵ دقیقه نخست بازی به چهار گل دست یافتند. نخستین گل دورتموندی‌ها در دقیقه ۱۲ توسط اوبامیانگ به ثمر رسید.

دورتموند در ۴۵ دقیقه اول بازی توانست قابلیت‌های خود را به بهترین شکل به نمایش گذارد. نیمه اول با نتیجه ۴ بر صفر به سود دورتموند خاتمه یافت.

آبی‌پوش‌های شالکه در نیمه دوم درصدد جبران نیمه نخست برآمدند و به ویژه در نیم ساعت پایانی این دیدار از خود جنگندگی نشان دادند. دورتموند تا دقیقه ۶۱ بازی ۴ بر صفر از مهمان خود جلو بود، اما در پی اخراج اوبامیانگ تضعیف شد و در عرض ۳۰ دقیقه چهار گل خورد تا ۹۱مین دربی میان دو تیم با تساوی خاتمه یابد. گل تساوی شالکه لحظاتی پیش از به صدا درآمدن سوت پایان بازی توسط نالدو به ثمر رسید.

  • آر. بی. لایپزیگ ۲ - وردر برمن صفر

تیم آر. بی. لایپزیگ در هفته‌های اخیر خوش درخشیده است. سفیدپوش‌های لایپزیگ به ویژه در نیمه نخست دیدار مقابل وردر برمن برتری خود را به نمایش گذاشتند و با گل کیتا در دقیقه ۳۴، یک بر صفر از حریف خود پیشی گرفتند. در نیمه دوم برمن فرصت‌های خوبی برای گلزنی داشت، اما نتوانست از موقعیت‌هایش استفاده کند. برناردو دقایقی پیش از پایان بازی گل دوم لایپزیگ را به ثمر رساند تا پیروزی تیم میزبان قطعی شود.

  • فرایبورگ ۲ - ماینتس یک

سرخ‌پوش‌های فرایبورگ نیز از تیم‌های موفق هفته ۱۳ بودند. این تیم در مصاف مقابل ماینتس به پیروزی ۲ بر یک دست یافت و سه امتیاز مهم کسب کرد. درخور توجه آن که دو گل از سه گل این دیدار در لحظات پایانی بازی به ثمر رسید.

  • آینتراخت فرانکفورت صفر - بایر لورکوزن یک

بایر لورکوزن به مسیر موفقیت بازگشته است. این تیم اين هفته توانست با پیروزی یک بر صفر مقابل میزبان خود، آینتراخت فرانکفورت سه امتیاز مهم به دست آورد و خود را به رده‌های بالای جدول برساند. گل طلایی لورکوزن در این مصاف را فولاند به ثمر رساند.

  • آگسبورگ ۲ - ولفسبورگ یک

تیم آگسبورگ نیز در جمع تیم‌های موفق هفته سیزدهم قرار داشت. این تیم با نتیجه ۲ بر یک از سد "گرگ‌های ولفسبورگ" گذشت و با کسب سه امتیاز جای خود را در رده‌های میانی جدول حفظ کرد.

  • هامبورگ ۳ - هوفن‌هایم صفر

نخستین دیدار باقیمانده هفته ۱۳ بوندس‌لیگا بعدازظهر یکشنبه میان تیم‌های هامبورگ و هوفن‌هایم برگزار شد. هامبورگی‌ها با برخورداری از امتیاز میزبانی توانستند با نتیجه ۳ بر صفر از سد مهمان قدرتمند خود بگذرند و با کسب سه امتیاز فاصله خود با قعر جدول را بیشتر کنند. هوفن‌هایم در پی این شکست به رده هفتم جدول تنزل کرد.

  • اف ث کلن صفر - هرتا برلین ۲

رقابت‌های هفته ۱۳ بوندس‌لیگا عصر یکشنبه با برگزاری دیدار اف ث کلن و هرتا برلین به پایان رسید. تیم کلن که در ۱۲ بازی پیشین خود تنها ۲ امتیاز کسب کرده بود، این بار هم شکست خورد. پایتخت‌نشین‌های هرتا برلین که هفته‌های پرفراز و نشیبی را پشت سر گذاشته بودند، با این پیروزی سه امتیاز مهم به دست آوردند. ایبیزویچ با زدن هر دو گل هرتا یکی از چهره‌‌های درخشان میدان بود.

 

کد خبر 390797

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha