فهیمه پناه ‌آذر: دومین جشنواره موسیقی کلاسیک ایرانی از ۱۷ تا ۲۴ آذر‌ماه میزبان گروه‌های پژوهشی و اجرایی در تالار رودکی می‌شود؛ جشنواره‌ای که به گفته امیر مردانه، مدیر اجرایی این جشنواره نوپا با هدف حمایت از نسل میانی موسیقی‌دانان کلاسیک ایرانی برگزار می‌شود.

موسیقی

امير مردانه به همشهري يادآور شد:«اولين دوره اين جشنواره با هدف حمايت از اجراهاي صحنه‌اي در سال گذشته برگزار شد كه با توجه به بازخوردهاي مثبت و امسال نيز با توجه به تجربيات سال گذشته، جشنواره براي دومين دوره برگزار مي‌كنيم. تلاشمان اين است كه آثار به لحاظ كيفي سطح بهتري نسبت به آثار دوره قبل داشته باشند».

او در ادامه از افزايش بخش پژوهشي به جشنواره خبر داد و عنوان كرد:«دومين دوره در 2بخش اجرايي و پژوهشي برگزار مي‌شود كه در بخش پژوهشي ارائه مقالات خواهيم داشت و 9مقاله در 3نشست تخصصي ارائه خواهد شد». مردانه تحليل موسيقي، مكاتب آوازي و بررسي آثار مهدي‌قلي هدايت را ازجمله موضوعات ارائه مقالات عنوان كرد و در ادامه به اجراهاي صحنه‌اي اشاره كرد.

او گفت:«بخش اجراي در 5فرم تك‌نوازي، دو نوازي، سه‌نوازي، ساز و آواز و گروه‌نوازي برگزار مي‌شود كه اين اجراها در 9سانس هستند». مردانه در پاسخ به اين سؤال كه آيا در بخش اجرايي رقابت ميان گروه‌ها وجود دارد يا خير، پاسخ داد:«جشنواره دومين دوره خود را برگزار مي‌كند و با توجه به شرايطي كه دارد، رقابتي برگزار نمي‌كنيم اما بخش پژوهشي رقابتي است و در مراسم اختتاميه كه 24آذر‌ماه در تالار رودكي از 9مقاله ارائه شده، 3مقاله انتخاب و برگزيدگان آن معرفي مي‌شوند.همچنين استاداني چون مجيد كياني، داريوش طلايي در بخش پژوهشي سخنراني خواهند داشت».

او همچنين از حضور گروه‌هاي شهرستاني در جشنواره خبر دا؛«در اين دوره گروه‌هايي از بندرعباس، اصفهان، كرمانشاه و تبريز حضور دارند». مردانه همچنين درباره حمايت از اجراهاي عمومي گروه‌ها در تهران و شهرستان‌ها نيز گفت:«تلاشمان اين است كه گروه‌ها بتوانند اجراي عمومي داشته باشند اما يكي از نكاتي كه روي آن متمركز شده‌ايم، برنامه‌ريزي براي برگزاري سلسله نشست‌هاي آسيب‌شناسي است كه اين نشست‌ها در طول سال انجام و نتيجه آن برگزاري سومين دوره از جشنواره موسيقي كلاسيك ايراني باشد».

کد خبر 390870

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha