دانشجوی نخبه رشته مهنــدسی بــرق دستگاهی اختراع کرد که با آن می‌شد در برقی هر پارکینگی را باز کرد اما دردسر او زمانی شروع شد که اعضای یک باند سرقت متوجه این اختراع او شدند.

گروگانگیری

به گزارش همشهري، چند روز پيش پسري 19ساله به نام شايان از خانه‌شان در شرق تهران خارج شد تا به دانشگاه برود. او به پاركينگ ساختمان رفت و پشت فرمان ماشينش نشست اما در همين هنگام شخصي روي شيشه ماشينش كوبيد.

شايان به خيال اينكه همسايه است و كار مهمي دارد، شيشه را پايين كشيد اما ناگهان متوجه شد كه مرد جوان مسلح است. او با تهديد از پسرجوان خواست تا از ماشين پياده شود. پشت سر او مرد مسلح ديگري نيز حضور داشت و هردو كشان‌كشان شايان را با خود به بيرون از ساختمان بردند و به زور سوار ماشين پرايد خود كردند و رفتند.

  • 4ساعت بعد

شايان سراسيمه و هراسان خود را به اداره پليس رساند تا از ماجراي عجيبي بگويد كه برايش رخ داده بود. او گفت: آدم‌ربايان 4نفر بودند كه با تهديد اسلحه مرا از داخل پاركينگ ساختمان ربودند. وقتي مرا سوار پرايد كردند، متوجه شدم 2نفر ديگر هم سوار خودروي پژو هستند كه ما را تعقيب مي‌كردند.

وي ادامه داد: آنها از من خواستند كه دستگاهي را كه اختراع كرده بودم در اختيارشان قرار دهم. آنجا بود كه متوجه شدم ماجرا چيست. شايان ادامه داد: من در يكي از دانشگاه‌هاي معروف درس مي‌خوانم و علاقه زيادي براي اختراع دستگاه‌هاي مختلف دارم. به‌تازگي دستگاهي اختراع كردم كه با آن مي‌شود درهاي برقي پاركينگ‌ها را باز كرد.

دستگاه طوري طراحي شده كه اگر مقابل در پاركينگ قرار بگيرد و فردي با ريموت در را باز كند، فركانس آن روي دستگاه ضبط مي‌شود و پس از آن با وارد كردن كد مي‌توانم با دستگاه خودم در را باز كنم. من از اختراع تازه خودم عكس و فيلم تهيه كرده و در پيج شخصي‌ام در اينستاگرام گذاشته بودم كه پس از آن ديدم فيلم اختراع من حتي در گروه‌هاي تلگرامي هم پخش شده است.

وي گفت: از آن روز به بعد عده‌اي مدام به من زنگ مي‌زدند و پيشنهاد مي‌دادند تا دستگاهم را به آنها بفروشم اما من قبول نكردم. حتي 500ميليون تومان پيشنهاد كردند اما باز هم قبول نكردم. تا اينكه وقتي ربوده شدم، آدم‌ربايان گفتند كه آن دستگاه را مي‌خواهند و آنجا بود كه فهميدم آنها همان تماس‌گيرنده‌ها هستند.

شايان ادامه داد: ابتدا به آنها گفتم دستگاه داخل كارگاهم است و كليد آنجا همراهم نيست. آنها اما با تهديد از من خواستند تا به خانه بروم و كليد كارگاه را بردارم. با يكي از آدم‌ربايان مسلح به خانه‌مان رفتيم. او اسلحه را داخل جيب كتش گذاشته بود و تهديد كرد كه اگر به مادرم حرفي بزنم ماشه را مي‌كشد و هم من و هم مادرم را به قتل مي‌رساند.

جوان نابغه همراه گروگانگير مسلح به خانه برگشت و ناچار شد براي مادرش نقش بازي كند و به دروغ به او بگويد كه مرد گروگانگير از دوستانش است. آنها با هم به داخل خانه رفتند و با برداشتن كليد كارگاه از خانه خارج شدند. جوان گروگان در ادامه گفت: به همراه گروگانگيران به كارگاهم رفتيم.

دستگاه را برداشتند و از من خواستند آن را تست كنم تا روش استفاده از آن را ياد بگيرند. همان موقع به ياد يكي از دوستانم افتادم كه در آن حوالي مغازه داشت و چون ورزشكار و قوي‌هيكل بود مي‌توانست كمكم كند. با هم به سمت مغازه رفتيم اما از بخت بد من دوستم نبود و فقط 2كارگر مغازه در آنجا حضور داشتند كه در آنجا دستگاه را امتحان كرده و تحويل آدم‌ربايان دادم. آنها حتي به زور شماره كارت مرا گرفتند تا پول خريد دستگاه را به‌حساب من واريز كنند اما من حساب را مسدود كردم تا پولي واريز نشود.

  • دستگيري

با اعلام اين شكايت، گروهي از كارآگاهان اداره يكم پليس آگاهي تهران با دستور قاضي آرش سيفي، بازپرس شعبه چهارم دادسراي جنايي تهران مأمور شدند تا ردي از متهمان به‌دست آورند. كارآگاهان وقتي متوجه شدند كه ساختمان مجهز به دوربين مداربسته است، به آنجا رفتند و با بررسي تصاوير دوربين‌هاي مداربسته آنجا، چهره متهمان را به‌دست آوردند.

پس از آن به سراغ آلبوم مجرمان سابقه‌دار رفتند و پي بردند كه آنها سابقه دار هستند و بارها به جرم سرقت منزل دستگير شده و به زندان افتاده‌اند. به اين ترتيب كارآگاهان پاتوق‌هاي احتمالي متهمان را زيرنظر گرفتند تا اينكه هر 4نفر را چند روز پيش در مخفيگاهشان در كرج دستگير كردند. در بازرسي از آنجا 2قبضه اسلحه كلت به همراه چند تير جنگي و دستگاهي كه اختراع جوان نابغه بود را كشف كردند. متهمان كه بين 25تا 28سال سن دارند، در بازجويي‌ها به گروگانگيري و سرقت اقرار كردند.

سردسته باند گفت: من و دوستانم سارقان منزل هستيم كه چند وقت پيش به‌صورت اتفاقي فيلم اختراع شايان را در تلگرام و اينستاگرام ديديم. براي همين با او تماس گرفتم و پيشنهاد خريد دستگاه او به قيمت 500ميليون تومان را دادم اما او قبول نكرد و گفت قصد فروش ندارد.

با وجود اين سر صحبت را با شايان باز كردم تا اينكه موفق شدم آدرس محل زندگي او را به‌دست آورم. پس از آن با همدستي دوستانم نقشه كشيديم تا با ربودن شايان هرطور شده دستگاه را به‌دست آوريم و در سرقت‌هايمان از آن استفاده كنيم.متهمان با قرار قانوني در اختيار مأموران اداره آگاهي تهران قرار گرفته‌اند و تحقيقات از آنها همچنان ادامه دارد.

کد خبر 390873

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha