همشهری آنلاین: نخستین نشست کمیته آموزش میراث فرهنگی ناملموس جاده ابریشم، با موضوع فرهنگ و تبلیغات شهر‌های واقع در جاده و مسیر دریایی ابریشم سازمان‌ملل روز دوشنبه ۶ آذر (۲۷ نوامبر) در پکن برگزار شد.

برگزاری نخستین دور نشست میراث فرهنگی غیر مادی جاده ابریشم

در این نشست ضمن پرداختن به بیانیه جیایو گوان برای حفاظت از میراث‌فرهنگی ناملموس راه دریایی و جاده زمینی ابریشم سازمان ملل، توافق‎نامه همکاری پایگاه نمونه گردشگری و میراث فرهنگی غیر مادی جاده ابریشم دریایی و زمینی، پروژه گردشگری و فرهنگی در جیا یو گوان به امضا رسید.

در این نشست برای نخستین بار اتحادیه شهرهای جاده ابریشم دریایی و زمینی سازمان ملل توجه خود را به حفاظت از میراث فرهنگی ناملموس معطوف کرد و همچنین نخستین نشست پس از تاسیس مرکز حفاظت از میراث فرهنگی ناملموس جاده ابریشم این اتحادیه بود.

فان اینگ‎اینگ کمسیونر ارشد کمیته آموزش و پرورش، علوم و فنون، فرهنگ و تبلیغات این مرکز گفت: این مرکز ماه اکتبر سال جاری به ابتکار ادارات عمومی، موسسات میراث فرهنگی ناملموس، وارثان میراث فرهنگی ناملموس و دانشمندان و کارشناسان کشورهای مسیر جاده ابریشم تاسیس شد.

هدف آن، تقویت آگاهی برای حفاظت از میراث فرهنگی ناملموس، گسترش تعاملات و مبادلات و پیشبرد توسعه پایدار حفاظت از میراث فرهنگی ناملموس و تلاش برای صلح و شکوفایی منطقه است.

شهر جیا یو گوان شهر طلایی جاده ابریشم و از جمله شهرهای تاریخی و فرهنگی معروف چین است.

کد خبر 390875

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha