موج احساسات عمومی برای کمک به زلزله‌زدگان کرمانشاه فرصت خوبی برای تبهکاران بود تا نقشه‌های مجرمانه‌شان را عملی کنند.

کامپیوتر

آنها پس از انتشار شماره حساب‌هاي جعلي در شبكه‌هاي اجتماعي حالا به روش تازه‌اي براي كلاهبرداري از مردم نيكوكار روي آورده‌اند. كافي است با مشاهده آگهي كمك به زلزله‌زدگان روي لينك مورد نظر كليك كنيد تا در دام اين تبهكاران گرفتار شويد.
پس از زلزله‌ مرگبار كرمانشاه، پليس بارها به مردم هشدار داد مراقب افرادي كه قصد دارند از احساسات مردم به نفع خود سوءاستفاده كنند،

باشند و به جاي واريز كردن پول به حساب‌هايي كه در شبكه‌هاي اجتماعي اعلام شده، كمك‌هاي خود را به حساب‌هاي اعلام شده توسط نهادهاي مسئول واريز كنند چرا‌كه برخي تبهكاران با انتشار تصاوير دردناك از زلزله يا فردي كه همه زندگي‌اش را از دست داده، شماره حسابي اعلام كرده و از مردم مي‌خواستند كه كمك‌هاي نقدي خود را به اين حساب واريز كنند تا به‌دست زلزله‌زدگان برسد؛ حال آنكه كمك‌هاي نقدي هرگز به‌دست آنها نمي‌رسيد و سر از حساب كلاهبرداران درمي‌آورد.

حالا و با لو رفتن اين شگرد و تصميم شهروندان براي استفاده از شماره حساب‌هاي نهادها و افراد معتبر، تبهكاران به روشي تازه براي سركيسه كردن طعمه‌هايشان روي آورده‌اند. شايد تا حالا با لينك‌هايي روبه‌رو شده‌ايد كه در آن از شما خواسته شده براي كمك‌ مالي به زلزله‌زدگان هر چند مبلغي بسيار كم، روي لينك كليك كنيد. شما پس از كليك روي لينك وارد سايتي شبيه سايت يا درگاه اينترنتي يك بانك مي‌شويد كه بايد در آنجا شماره كارت، رمز اينترنتي و مبلغ دلخواهتان را وارد كنيد تا اين مبلغ به‌حساب موردنظر واريز شود اما در حقيقت اين صفحه، صفحه‌اي جعلي است كه كلاهبرداران براي خالي كردن حسابتان به‌وجود آورده‌اند.

آنها با تغييراتي بسيار كوچك در نشاني سايت بانك، سايتي جعلي مي‌سازند كه قادر است به محض اينكه شماره كارت و رمز آن را وارد كرديد، اين مشخصات را در اختيار كلاهبرداران قرار دهد. به اين ترتيب آنها به راحتي به شماره كارت و رمز اينترنتي شما دست پيدا كرده و پس از آن همه موجودي حسابتان را سرقت مي‌كنند.

به گزارش همشهري، سرهنگ ‌علي كريمي، رئيس پليس فتاي استان كرمانشاه مي‌گويد: مجرمين اقدام به طراحي اين سايت‌هاي جعلي شبيه درگاه‌هاي بانكي‌ كرده و نشاني‌هاي جعلي را به‌صورت گسترده براي ديگران ارسال كرده و از هموطنان مي‌خواهند با كليك روي نشاني و وارد شدن به صفحه بانك اقدام به واريز كمك به‌حساب سازمان‌هاي رسمي كنند تا اين كمك‌ها به‌دست زلزله‌زدگان برسد.

آنها به همين سادگي طعمه‌هايشان را فريب داده و دست به كلاهبرداري مي‌زنند و شهروندان براي اينكه در چنين دام‌هايي گرفتار نشوند، بايد از طريق شماره حساب‌هاي سازمان‌هاي مطمئن اقدام كرده يا اينكه خودشان نشاني درگاه‌هاي بانكي را در آدرس بار وارد كرده و سپس عمليات بانكي را انجام دهند. وي توصيه كرد: براي كمك به زلزله‌زدگان هرگز روي لينك‌هايي كه از طريق شبكه‌هاي اجتماعي يا ايميل براي شما ارسال شده كليك نكنيد.

کد خبر 390877

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha