همشهری آنلاین: اسلوبودان پرالیاک فرمانده سابق نیروهای کرواسی در زمان جنگ در بوسنی که در دادگاه لاهه به ۲۰ سال زندان محکوم شد با نوشیدن سم موجب به تعویق افتادن جلسه تحدید نظر دادگاه بین المللی جنایات جنگی در لاهه شد.

 جلسه دادگاه لاهه بخاطر نوشیدن سم توسط متهم به جنایات جنگی به تعویق افتاد

به گزارش ایرنا از تلویزیون صربستان، پرالیاک هنگامیکه حکم دادگاه مبنی بر شناختن وی به عنوان یک جنایتکار جنگی در جنگ بوسنی اعلام شد از جای خود بلند و با گفتن اینکه جنایتکار جنگی نیست و این حکم را قبول ندارد یک بطری سم را نوشید.

رئیس دادگاه در ابتدا دستپاچه شد ولی به کار خود ادامه داد و چند ثانیه بعد وکیل مدافع پرالیاک به حکم اعلام شده توسط قاضی دادگاه شکایت وارد کرد و گفت که موکلش سم خورده است.

کارمل آگیوس قاضی دادگاه پس از شنیدن استفاده سم در دادگاه بلافاصله جلسه را برای فرستادن متهم به جنایت جنگی به نزد دکتر قطع و به تعویق انداخت

رسانه های خبری کرواسی گزارش دادند که فورا آمبولانس فوریت های پزشکی از طرف دادگاه خواسته شد و در همین حال یک بالگرد در جلوی دادگاه لاهه نیز در حال پرواز بود.

هیات قضات در جلسه تجدید نظر دادگاه بین المللی جنایات جنگی در لاهه قبل از به تعویق افتادن کار دادگاه اعلام کرد که اسلوبودان پرالیاک در یک اقدام جنایی گروهی با هدف پاک سازی قومی در برخی از بخش های بوسنی و هرزگوین شرکت داشته است.

گفته شد که پرالیاک در مورد جنایت انجام شده پس از 9 نوامبر 1993 مسئول شناخته نشده است.

همچنین گفته شد که خیابان های جلوی دادگاه بلافاصله از طرف پلیس برای تردد خودرو بسته و تعداد زیادی اتومبیل پلیس دیده شده است.

بر اساس گزارش رسانه های چاپ زاگرب، هیچ اطلاعی از وضعیت سلامتی پرالیاک در دست نیست.

کد خبر 390989

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha