چهارشنبه ۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: در حراج آثار مدرن و معاصر خاورمیانه بونامز لندن ۱۷ اثر از هنرمندان ایرانی عرضه و ۱۲ اثر به ارزش کلی ۲۸۹ هزار پوند فروخته شد.

سهراب سپهری

به گزارش هنرآنلاين، حراج روز 28 نوامبر (هفتم آذرماه) که به آثار هنر مدرن و معاصر خاورمیانه اختصاص داشت، با فروش کلی يك ميليون و 400 هزار پوند به کار خود پایان داد و سهم آثار هنرمندان ایرانی بیش از یک‌پنجم فروش کل بود. در این حراج آثاری از سهراب سپهری، منوچهر یکتایی، فرامرز پیلارام، مسعود عربشاهی، ساسان بهنام بختیار، ی. ز. کامی، فرزاد کوهان و مارکو گریگوریان چکش خوردند.

دو اثر فخرالنسا زید، هنرمند فقید ترک با قیمت‌های 234 هزار و 121 هزار پوند گران‌ترین آثار این دوره بودند و پس از این هنرمند، اثر سپهری در جایگاه سوم گران‌ترین آثار حراج هنر مدرن و معاصر در خاورمیانه بونامز قرار گرفت. اثری شاعر كاشاني به قیمت 80 هزار پوند، «گوجه‌فرنگی، صبح» یکتایی با 72500 پوند، اثری بی‌نام از پیلارام با 69 هزار پوند، سه اثر از ناصر عصار، اثری از عربشاهی و آثار بهنام‌بختیار، کوهان، گریگوریان و... فروخته شد.

نكته جالب و عجيب اينكه در حراج پاييزي بونامز لندن آثاری از حسین زنده‌رودی (2 اثر)، فریده لاشایی، آیدین آغداشلو، شیرین نشاط، ابوالقاسم سعیدی و علی شیرازی خريدار نداشت.

کد خبر 391003

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha