چهارشنبه ۸ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۲
۰ نفر

قاتل اهورای ۳۱ ماهه در حالی در دادگاه کیفری استان گیلان محاکمه شد که قصاص در ملأعام تنها خواسته اولیای دم بود. متهم در این جلسه اتهام قتل عمد و تجاوز را رد کرد و مدعی شد همه اعترافات قبلی‌اش دروغ بوده است.

اهورا

به گزارش همشهري، صبح ديروز مجتبي، 27ساله، قاتل پسربچه گيلاني كه ماجراي جنايتش همه را شوكه كرد به دادگاه يك كيفري استان گيلان منتقل شد تا محاكمه شود. او با 3اتهام قتل عمد، تفخيذ(آزار و اذيت) و شرب خمر روبه‌رو و آمده بود از خودش دفاع كند. متهم تحت تدابير شديد امنيتي وارد دادگاه شد و مأموران دورتادور او حضور داشتند تا مبادا كسي به او حمله كند. علاوه بر او، پدر اهورا و وكيلش نيز در دادگاه حضور داشتند اما مادر اهورا به دادگاه نيامده بود و تنها وكيل او در جلسه محاكمه حاضر بود.

عقربه‌هاي ساعت از 9:30صبح گذشته بودند كه جلسه محاكمه به رياست قاضي لساني شروع شد. نماينده دادستان با حضور در جايگاه به بيان كيفرخواست پرداخت و با شرح ماجراي پرونده براي قاتل درخواست اشد مجازات كرد. پس از او، پدر اهورا در جايگاه قرار گرفت؛ فردي كه تنها خواسته‌اش، قصاص قاتل در ملأعام بود.

او ماجراي روز حادثه را اينطور تعريف كرد: من و همسرم تيرماه امسال از هم جدا شديم و حضانت اهورا با او بود. با اينكه ديگر با او زندگي نمي‌كردم اما هنوز با همسايه‌هايمان ارتباط داشتم. مي‌دانستم كه او با مرد ديگري زندگي مي‌كند. بعدازظهر 22مهرماه بود كه رئيس ساختمان به تلفن همراهم زنگ زد و ماجراي وحشتناكي را تعريف كرد. او گفت كه با شنيدن صداي فرياد و گريه‌هاي اهورا به خانه همسر سابقم رفته و در آنجا ناپدري اهورا را ديده و اين در حالي بوده كه پسرم در وضعيت بسياري بدي قرار داشته و به همين دليل او را به بيمارستان برده‌اند.

با عجله به بيمارستان پورسينا رفتم. ساعت حدود 5عصر بود. وقتي از پزشك بيمارستان از پسرم پرسيدم گفت كه به سرش ضربه شديدي وارد شده و ريه‌اش نيز به‌شدت آسيب ديده و احتمال زنده ماندنش بسيار ضعيف است. در آنجا به من گفتند كه او مورد آزار و اذيت قرار گرفته است. صبح روز بعد وقتي اعلام شد كه پسرم جان باخته است، ناپدري‌اش به نام مجتبي دستگير شد و به آزار و اذيت پسرم و قتل او اعتراف كرد. حالا هم درخواست من قصاص او در ملأعام است.

مرد جوان در حالي خواسته‌اش را مطرح كرد كه به گفته وكيل مادر اهورا، خواسته او نيز قصاص بود. درچنين شرايطي متهم در جايگاه قرار گرفت تا از خودش دفاع كند.

  • تحت فشار بودم

جلسه محاكمه متهم در 2بخش علني و غيرعلني برگزار شد. بخش علني به اتهام قتل و شرب خمر اختصاص داشت و بخش غيرعلني به اتهام تفخيذ(آزار و اذيت). وقتي اتهامات متهم به او تفهيم شد، وي ادعا كرد كه اتهام قتل عمد را قبول ندارد و قصد كشتن پسربچه‌ را نداشته است. او گفت: آن روز مادر اهورا به سر كار رفته بود و من و پسرش در خانه تنها بوديم. وقتي متوجه شدم اهورا خودش را كثيف كرده، او را به حمام بردم اما اجازه نمي‌داد كه تميزش كنم و عصباني شدم و ضربه‌اي به او زدم كه سرش به ديوار خورد و روي زمين افتاد. من قصد كشتن او را نداشتم و همه‌‌چيز يك حادثه بود.

متهم نه‌تنها اتهام قتل عمد كه اتهام تفخيذ(آزار و اذيت) به پسربچه را هم رد كرد. او گفت: من اصلا چنين كاري نكردم و اين اتهام را قبول ندارم.به گفته پدر اهورا «وقتي متهم اتهامش را انكار كرد، قاضي فيلم اعترافات او را هنگام بازسازي صحنه جنايت پخش كرد. او درحالي‌كه گريه مي‌كرد موبه‌مو توضيح داده بود كه چطور وقتي پسرم در حالت نيمه‌خواب بود به سمتش رفت و نقشه شومش را عملي كرد.

پس از آن نيز وقتي ديد گريه مي‌كند و ساكت نمي‌شود، سرش را چندبار به ديوار كوبيد. او در فيلم گفت كه پس از آن وقتي ديده پسرم حالش بد شده با كمك همسايه‌ها او را به بيمارستان رسانده است.» ‌قاضي پس از پخش اعترافات متهم به او گفت: شما نزد خود من نيز همه اين اعترافات را نوشتي و حتي امضا كردي، چطور حالا انكار مي‌كني؟ متهم پاسخ داد: من تحت فشار اعتراف كردم. من خودم بچه را بردم بيمارستان و حتي مادرش به من گفت كه تو فرار كن اما من اين كار را نكردم چون كاري نكرده بودم.

قاضي در ادامه جلسه دادگاه گزارش پزشكي‌قانوني را قرائت كرد كه در آن آمده بود علاوه بر تجاوز به اهورا، روي بدنش 21اثر كبودي و سوختگي ديده شده است اما متهم مدعي شد كه هرگز او را شكنجه نكرده است. او گفت: اهورا بازيگوش بود و بخشي از اين آثار به‌دليل زخمي شدن در بازي است و مادرش نيز اين را مي‌دانست. او به‌خاطر افكار عمومي از من شكايت كرده است.پس از پايان دفاعيات متهم و وكيل او، ختم جلسه اعلام شد و قرار است حكم دادگاه تا يك هفته ديگر صادر شود.

کد خبر 391006

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha