همشهری آنلاین: شهردار تهران در جشن نفس گفت: پیشنهاد می‌کنم که در هر یک از پارک‌های شهر تهران یک دیوار یادبود برای اهداکنندگان بسازیم و هر گیرنده عضو تعداد مشخصی درخت در هر نقطه‌ای به یاد فرد اهدا کننده بکارد.

محمد علی نجفی

به گزارش مهر، محمدعلی نجفی شهردار تهران، در چهاردهمین جشن نفس گفت: از آغاز زندگی بشر روی کره خاکی مسئله حل مشکلات زندگی هم‌نوعان، بخشی از زندگی انسان‌ها را تشکیل داده است.

وی افزود: یک تفاوت اساسی میان کمک‌کردن به افراد در گذشته و دنیای مدرن وجود دارد و این است که در دنیای مدرن حس مسئولیت پذیری این قضیه قوی‌تر است.

نجفی ادامه داد: در گذشته برای توجیه بی‌عدالتی‌ها می‌گفتند که خداوند هر پنج انگشت را یک اندازه خلق نکرده است در حالی که این نگرش امروزه قابل قبول نیست. در گذشته کمک کردن به فقیر مهم بود ولی امروزه رفع فقر اهمیت پیدا کرده است. تلاش برای رفع فقر از طریق توانمندسازی انسان‌ها صورت می‌گیرد.

شهردار تهران اظهار کرد: تفکر روشنفکران دنیا این است که همه دست به دست هم دهیم و برای رفع فقر کمک کنیم زیرا حل نشدن آن به همه ی احاد جامعه لطمه می‌زند و این نوع تفکر را می‌توان به تمام ناهنجاری‌ها تعمیم داد.

نجفی گفت: انجمن اهدای عضو باید تلاش کند که نوعی جنبش در جامعه راه بیندازد و با چهار پارامتر انجمن از جمله، احساس مسئولیت، داوطلبانه بودن، تلاش جمعی، نگرش علمی و دانش محور بودن برای ایجاد جنبش اجتماعی تلاش کنند.

شهردار تهران ادامه داد: پیشنهاد می‌کنم که در هر یک از پارک‌های شهر تهران یک دیوار یادبود بوای اهداکنندگان بسازیم و پیشنهاد دیگرم این است که هر یک نفری که گیرنده ی عضو هست به تعداد مشخصی درخت در نقطه‌ی مشخصی به یاد فرد اهداکننده بکارند.

نجفی خاطرنشان کرد: در زندگی امروزی، علاوه بر سخت افزار لازم برای زندگی باید به روح و روان شهروندان نیز توجه کرد و در کنار تاکید بر حقوق شهروندی چیزی که در برنامه ریزی‌های گذشته شهرداری تهران مورد غفلت بوده توجه به اخلاق شهروندی است.

کد خبر 391076

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha