۲ مجرم سابقه‌دار بعد از شناسایی طعمه‌هایشان در سایت‌های خرید و فروش اینترنتی، نقشه شوم‌شان را عملی می‌کردند.

متهم

آنها با خودروهاي مدل‌بالاي مسروقه سر قرار مي‌رفتند و با استفاده از پيامك جعلي واريز پول، مالباخته‌ها را فريب داده و به راحتي نقشه‌شان را عملي مي‌كردند.به گزارش همشهري، تحقيقات در اين پرونده با شكايت زن جواني آغاز شد كه مي‌گفت فريب يك مرد جوان را خورده است.

در يكي از سايت‌هاي اينترنتي براي فروش تابلوفرشي به قيمت 20ميليون تومان آگهي داده بودم. مردي تماس گرفت و براي خريد تابلو قرار گذاشت. او گفت به‌دليل مشغله كاري يكي از دوستانش را براي تحويل گرفتن تابلوفرش مي‌فرستد. وقتي به محل قرار رسيدم، مردي با خودروي مدل بالا در محل حاضر شد و پس از تحويل گرفتن تابلو فرش مدعي شد كه كارت عابربانكش را با خود نياورده است. براي همين خواست پول را از طريق همراه بانكش به حسابم واريز كند. لحظاتي بعد پيامك واريز پول براي من ارسال شد و مرد خريدار رفت اما فرداي آن روز متوجه شدم كه هيچ پولي به حسابم واريز نشده و پيامك جعلي بوده است.

با شكايت زن جوان گروهي از كارآگاهان با دستور قاضي ميروكيلي، داديار شعبه چهارم دادسراي ويژه سرقت، تحقيقات در اين پرونده را آغاز كردند. آنها در ادامه با چند شكايت مشابه ديگر روبه‌رو شدند. شكايت‌هايي كه نشان مي‌داد جوان كلاهبردار با همين شگرد سر چند نفر ديگر هم كلاه گذاشته است.

درحالي‌كه بررسي‌ها ادامه داشت مأموران كلانتري 140باغ فيض هنگام گشتزني به يك موتور‌سيكلت مشكوك شدند. استعلام پلاك آن نشان مي‌داد كه موتورسيكلت سرقتي است و مأموران با زيرنظر گرفتن آن متوجه مردي شدند كه از يك مجتمع مسكوني در آن محدوده خارج شد. مأموران پي بردند آنجا پاتوق معتادان است و با دستور قضايي وارد آنجا شدند. در اين عمليات چندين كارت خودرو و سيم‌كارت كشف و مشخص شد كه تمام كارت‌ها متعلق به‌خودروهاي سرقتي است.

صاحبخانه مي‌گفت كارت‌ها و سيم كارتها را معتادان پيش او گرو گذاشته و مواد خريده‌اند. در ادامه معلوم شد بعضي از كارت ها براي كلاهبرداري از فروشندگان در سايت‌هاي اينترنتي استفاده شده است. آنطور كه مشخص بود متهمان تحت تعقيب با اين سيم‌كارت با مالباختگان تماس مي‌گرفتند و نقشه‌هاي خود را پيش مي‌بردند.

با اطلاعات به‌دست آمده از صاحبخانه 2مرد جوان كه در اين ماجرا نقش داشتند شناسايي و دستگير شدند. آنها اقرار كردند كه بعد از شناسايي طعمه‌هايشان براي جلب توجه آنها، خودروهاي مدل‌بالا مانند مزدا3را سرقت مي‌كردند و با آن سر قرار مي‌رفتند. با توجه به سريالي بودن نقشه‌هاي اين دو كلاهبردار، قاضي پرونده مجوز انتشار تصاوير متهمان را صادر كرده و شاكيان احتمالي مي‌توانند براي شكايت به اداره چهاردهم پليس آگاهي تهران يا شعبه چهارم دادياري دادسراي ويژه سرقت مراجعه كنند.

  • نرم‌افزاري براي ارسال پيامك جعلي

مجتبي، طراح نقشه كلاهبرداري از فروشندگان در سايت‌هاي اينترنتي است. او در گفت‌وگو با همشهري از جزئيات كلاهبرداري‌هايشان مي‌گويد.

  • چند نفر را با اين شگرد به دام انداختيد؟

فكر مي‌كنم حدود 8نفر.

  • خودروها را چطور سرقت مي‌كرديد؟

بيشتر مزدا 3بودند كه آنها را در چند ثانيه با پيچ گوشتي سرقت مي‌كرديم و با آن به سر قرار مي‌رفتيم.

  • چطور پيامك جعلي ارسال مي‌ كرديد؟

نرم‌افزاري ساخته بوديم كه بعد از گرفتن كالا از مالباخته پيامك برايش مي فرستاديم.بعد از اينكه همدستم كالا را از طعمه‌مان مي‌گرفت، به من پيغام مي‌داد و من با آن نرم‌افزار پيامك جعلي بانك براي طعمه‌مان مي‌فرستادم. البته گاهي هم گوشي خود را نشان مي‌داديم و مي‌گفتيم پول واريز شده است.

  • سيم‌كارت‌ها را از كجا تهيه كرده‌ بوديد؟

ما حدود 100سيم‌كارت داشتيم كه يا از معتادان مي‌گرفتم يا مي‌خريدم. ما مدام خط عوض كرديم.

  • با پول سرقتي چه كرديد؟

من يك ماشين خريدم و همدستم نيز خرج زندگي‌اش كرد.

کد خبر 391103

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha